Gå til innhold

E3 2011 - Microsofts pressekonferanse


Anbefalte innlegg

Herregud, JA! Dette er den beste konferansen jeg har sett. Mest på grunn av avslutningen.

 

Seriøst? var det noen som likte dette såpass godt? Da er du glad i Halo får en si.

Mircosoft har hatt ekstremt mye bedre konferanser bare de siste årene, mye bedre konferanse med en gang vi blir skikkelig overraska. Og det klarte de i fjor og for to år siden :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har om det er eksklusivt eller ikke å si? Det er da spill man spiller, uansett om det er mulig å spille på andre plattformer eller ikke.

 

Dette er egentlig sant, men jeg tror de fleste av oss forventer at MS, Sony og Nintendos egne konferanser skal domineres av eksklusive og helts uannonserte spill. Jeg vet det er ulogisk, men jeg klarer ikke la være å tenke slik likevel.

Lenke til kommentar

Steven Totilo (Kotaku) gir konferansen en B - jeg gir den en D. Hva sier dere?

Er egentlig enig med Steven. Det var veldig lite unødvendig jabbing, og selve presentasjonen var knirkefri. Jeg likte spesielt hvordan mesteparten av spillene hadde gameplay-demoer. Blant de tradisjonelle spillene er det Tomb Raider, Mass Effect 3, Minecraft, Gears of War 3, Halo HD og Halo 4 som frister mest. Har ikke spilt et eneste Forza spill, men det virker som om nr. 4 blir et kjempespill.

 

Når det gjelder Kinect er jeg ikke fullstendig overbevist. For å trekke frem det positive først så liker jeg hvordan utstyret har blitt integrert i operativsystemet. Stilige løsninger som faktisk får meg til å få lyst på dingsen. Kinect Fun Labs ser ut som en morsom distraksjon. Jeg synes også at "Better with Kinect" spillene så spennende ut. Spesielt Mass Effect 3 med stemmegjenkjennings-funksjonen.

 

Med unntak av Kinect Sports og Dance Central er det ingen av Kinect-only spillene som ser særlig fristende ut. Ryse høres interessant ut, men de viste jo ikke noe gameplay fra det. Det virker som om utviklerne ikke har forstått at vi ikke vil ha tradisjonelle spill som er tilpasset Kinect. Vi vil ha originale spill som er designet rundt Kinects styrker.

 

Jeg kunne gitt konferansen minus for få overraskelser, men jeg føler at det er innholdet og presentasjonen som er viktigst. Derfor gir jeg den en B.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Hva har om det er eksklusivt eller ikke å si? Det er da spill man spiller, uansett om det er mulig å spille på andre plattformer eller ikke.

 

Dette er Microsoft sin pressekonferanse. CoD4, Tomb Raider osv kunne like gjerne vært vist på Sony sin. Vanskelig å gi Microsoft poeng for dette da etter min mening.

Lenke til kommentar

Hva hjelper det oss thklinge? Jeg har 2 meter maks til TVen hjemme og vil aldri ha muligheten til å bruke Kinect en gang. Burde jeg da være happy over at alle fra de yngste kidsa til de eldste pappaene morer seg.

 

De skal ha for plettfri presentasjon da, selv om det hjelper lite med så dårlig kvalitet på de de produserer. 3.

 

Kan ikke helt se at Sony kan ha mye igjen å annonsere, så ser klart mest frem til Nintendo sin pressekonferanse. 3DS trenger backing og Project Cafe blir spennende å se.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Herregud, JA! Dette er den beste konferansen jeg har sett. Mest på grunn av avslutningen.

Kunne ikke vært mer uenig. Selv med avlutningen.

 

Tankene mine om Halo 4: Enda en ring? Seriøst?!

Synes Kinect-integreringen til Forza, Mass Effect og Ghost Recon var innmari tøff, og jeg likte Gears of War 3, de overnevnte og Halo. Speaking of, så er det tross alt syv ringer, og ikke alle spillene i serien har vært direkte på dem. Verken ODST, Wars eller Reach hadde noe direkte med ringene å gjøre. Det er et stort univers å ta av utover bare det. Jeg er overpositiv til Halo, og skjønner skepsisten din, though ;)

 

Herregud, JA! Dette er den beste konferansen jeg har sett. Mest på grunn av avslutningen.

 

Seriøst? var det noen som likte dette såpass godt? Da er du glad i Halo får en si.

Jeg er veldig glad i Halo, og likte Kinect-integreringen i kjernespillene. Men bare der det suplementerte spillet; ikke der det erstattet kontrollen. Jeg har alltid sett på Kinect som et suplement.

Lenke til kommentar

Hva har om det er eksklusivt eller ikke å si? Det er da spill man spiller, uansett om det er mulig å spille på andre plattformer eller ikke.

 

Hos meg står exclusiver høyere en multiplattform, det ser jeg etter hvert år er omme og jeg gir min stemme til GOTY, da er det alltid en exclusive, aldri en multiplattform. Når det skjedde aner jeg ikke.

Derfor setter jeg høyere exclusives over multiplatts :)

Bra jeg får Halo 1 remake da, så har jeg også Halo 2 jeg kan fullføre på pcen også og få de siste gamerscoren der hehe :)

 

Men selve konferansen er en D hos meg, mest pga Dance Central 2 (likte det jeg fikk se :innocent:) , Tomb Raider ( god damn så bra fikk gåsehud og Gears 3 som vil ha en rå singelplayer, akkurat det jeg vil spille mest, singelplayer!

 

MW3 var jo bare et meh hos meg, scripted og det samme gamle kjedelige gameplayet, faktisk på lik linje med alle on rails Kinect spill :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

 

MS har bredden og nye features a-plenty og vil utvilsomt fortsette å selge mest konsoller i USA i året framover, og som Mattrick sa, global salgsleder er sannsynlig. Fail? Ikke om du eier aksjer i MS.. ;)

 

Jeg eier ikke aksjer hos noen, så det er ikke så viktig for meg. Som sagt, jeg er enig i at det er fornuftig at de har et såpass bredt fokus. Men akkurat som da Nintendo for noen år siden fokuserte alt for mye på et slikt publikum under E3, så gjør Microsoft det nå, og det er rett og slett ikke interessant for oss. Og hos meg er det ihvertfall det som avgjør min subjektive reaksjon på konferansen.

Lenke til kommentar

Tror nesten MS og Nintendo har byttet rolle nå. Hvis Project Cafè lever opp til ryktene, så blir det en kjernemaskin uten like.

 

Jeg tipper Nintendo vil ha et ganske kraftig fokus på kjernespill i morgen, men jeg tror de vil forsøke å balansere det. Så lenge de ikke bruker mesteparten av konferansen på annonsering av nye spill, så er det vel greit om det kommer en liten Café Sports innimellom også.

Lenke til kommentar

Steven Totilo (Kotaku) gir konferansen en B - jeg gir den en D. Hva sier dere?

Er egentlig enig med Steven. Det var veldig lite unødvendig jabbing, og selve presentasjonen var knirkefri. Jeg likte spesielt hvordan mesteparten av spillene hadde gameplay-demoer. Blant de tradisjonelle spillene er det Tomb Raider, Mass Effect 3, Gears of War 3, Halo HD og Halo 4 som frister mest. Har ikke spilt et eneste Forza spill, men det virker som om nr. 4 blir et kjempespill.

 

Når det gjelder Kinect er jeg ikke fullstendig overbevist. For å trekke frem det positive først så liker jeg hvordan utstyret har blitt integrert i operativsystemet. Stilige løsninger som faktisk får meg til å få lyst på dingsen. Kinect Fun Labs ser ut som en morsom distraksjon. Jeg synes også at "Better with Kinect" spillene så spennende ut. Spesielt Mass Effect 3 med stemmegjenkjennings-funksjonen.

 

Med unntak av Kinect Sports og Dance Central er det ingen av Kinect-only spillene som ser særlig fristende ut. Ryse høres interessant ut, men de viste jo ikke noe gameplay fra det. Det virker som om utviklerne ikke har forstått at vi ikke vil ha tradisjonelle spill som er tilpasset Kinect. Vi vil ha originale spill som er designet rundt Kinects styrker.

 

Jeg kunne gitt konferansen minus for få overraskelser, men jeg føler at det er innholdet og presentasjonen som er viktigst. Derfor gir jeg den en B.

E3 har alltid vært om der alle nye spill blir annonsert, overraskelse og at man gleder seg til titlene. Dette er E3 for meg.

 

Hvor mange overraskelse fikk vi se idag? En, og det var Halo 4,5 og 6. (kanskje tre da :) )

Hvor mange nye spill ble annonsert? Massevis, men dette var ikke blockbuster spill, men masse Kinect mini games samling

Hvor mange titler sitter jeg med og gleder meg som en unge? Tomb Raider og Halo. Så to.

 

Det var absolutt en bra presentasjon, men skuffende innhold. Gir den en D

Lenke til kommentar

 

 

Det virket som om tilogmed Peter Molyneux ikke hadde noe tro på dette årets E3, og da er det egentlig bare å gi opp. Man kan si mye om denne mannen, men at han selger sine prosjekter med så lite energi er sjelden vare.

 

Var det sånn at det nye Fable bare er beregnet for Kinect, med null mulighet for å bruke vanlig stikke?

Vanskelig å gi noe definitivt svar på det ut i fra demoen ihvertfall, men det som ble vist viste ingen integrering av vanlig kontroller. Det viste egentlig, for å si det litt slemt, et fable spill med kinectaktige quicktimehandlinger. *grøss*

 

Noen som fikk med seg nøyaktig hva som skjer med streaming av live Tv ut i Europa? Sky Sport og ESPN hadde vært genialt. Hørte de snakket på world-wide etellerannet, men fikk det ikke helt med meg.

Lenke til kommentar

Tror nesten MS og Nintendo har byttet rolle nå. Hvis Project Cafè lever opp til ryktene, så blir det en kjernemaskin uten like.

Jepp Nintendo har blitt betraktelig flinkere de siste årene i prioritering, og selv sitter jeg å gleder meg veldig til 17 juni :-) Zelda Skyward Sword håper jeg å se mer av på deres konferanse. Mer fra 3DS-spill og noe om den nye konsollen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...