Vase Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hei. Slite som emnet sier med at pcen plutselig blir møkktreig. Har nettopp installert Win7 på nytt(2 ganger for og prøve og fikse det). Det som skjer er at den kobler seg fra WIFI(Bruker USB dongle) så blir den helt utrolig treg. Viss jeg prøver og skru den av så vill den ikke skru seg av engang, så det hender at jeg må holde inne Power knappen til den går av. Noen som har noen ideer? Jeg har åpnet den og det finnes ikke støv i verken vifter eller kjøleribber. Jeg forstår ingen ting ? Har prøvd og avslutte alle programmer for så og la den stå på og surre helt uten noe jobbing, men blitt like rar uansett. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Du kan sjekke Windows task manager for å se om det er noe som bruker veldig mye. Noen pc'er er rett og slett treg med Windows. Gjerne kom med litt mere info, feks spec og når dette startet. Endret 6. juni 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Vase Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Jeg har vært inne i task manager og sett, men er ikke mye som er i bruk. Ingenting som trekker mye ihvertfall. Amd 2.7 Dual-core(ett eller annet?) 4gb ram. 1TB hdd. Geforce ett eller anna 1gb. Bluray brenner. Kan komme med mer utfyllende ting senere da jeg nettopp kjøpte denne pcen husker jeg ikke helt hva tinga i den heter. Men har bygget en del pcer fra før, og denne bør jo klare og drive Windows 7 fint. Det jeg syns er rart er at den kobler fra WIFI,(kan være pga usb dongle er N). Men ikke vet jeg. Kan det være hovedkortet? Gøy og kjøpe en pc som du aldri får brukt pga dette.. Kan gå alt fra 3-30 min mener jeg på Endret 6. juni 2011 av Vase Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Ja, den pc'en skal dra Windows7 fint. Kan være drivertrøbbel. Du kan jo prøve å oppdatere drivere eller prøve en rollback. Lenke til kommentar
Vase Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg bruker Driveragent.com gjennom en kompis som jobber innen IT. Bør jeg kansje prøve og rollback driveren på Wifi dongle da? Jeg forstår ingenting og blir så fortvilet. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Siden du kjenner en som jobber med IT kan du jo høre med han om han kan ta en titt på pc'en. Blir vel det enkleste da han kan få fysisk tilgang til pc'en. Lenke til kommentar
Vase Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Prøvde og rolle tilbake driveren på skjermkortet nå, men hjalp ikke det heller. Fikk ikke gjort det med den til WIFI. Nå ble den treg og mistet nett etter 1 min. Ja får høre med han om han har sjangs til og se på den. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Er det bærbar med masse søppel programmer? eller fresh windows? Lenke til kommentar
Vase Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Det er en stasjonær med fresh install.. Derfor jeg forstår så lite Pleier vanligvis fikse ting selv, men er stuck nå. Kan vell ikke være pastaen på cpu ? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Du kan jo sjekke tempen på diverse komponenter Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Det er mulig at CPU throttler pga høy temp. Du kan jo sjekke med Coretemp eller Speedfan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå