Gå til innhold

Hvilken GPS kan brukes til rutekjøring?


2Olav

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skulle hatt en GPS der jeg kunne lagt inn fire forskjellige ruter, med ca 30-40 stopp per rute i riktig rekkefølge. Har noen forslag til en slik GPS? Intensjonen er at f. eks hvis sykdom, kan hvem som helst annen få GPSen og kjøre ruten.

Fint hvis den også har gode oppkoblingsmuligheter på pc, og at man kan legge inn ruter ved hjelp av kart på pc.

Takker for alle svar. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å være 100% sikker, så tror jeg ikke "vanlige" GPS`er støtter alle dine ønsker.

 

Men hvis det kan være aktuellt med en bærbar pc i bilen, f.eks en liten 10 tommer så kan du/dere bruke f.eks: Autoroute / MapPoint

 

Da har du ingen begrensninger på antall ruter du vil legge opp, og kan legge opp kjøreruten din ned til meter-nøyaktighet.

 

Jeg har en TomTom i bilen, og bærbar pc med MapPoint. Det finnes ikke bedre program en sistnevnte til ruteplanlegging.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Pc-er har etter det jeg forstår ingen GPS-enhet, så da må man ha en slage GPS-enhet man kan koble til PC-en slik jeg forstår det etter noe googling. Er det noen forslag til en slik GPS-enhet? :hmm:

 

Fant noe på komplett.no GPS-mottakere for pc. Både USB og BlueTooth. Da er saken løst, hvis ingen kommer på en vanlig GPS som er egnet for rutekjøring, da :)

Endret av 2Olav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...