Zabaniya Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Heisann Jeg skal kjøpe meg en ny datamaskinen som i hovedsak skal bli brukt til spilling. Jeg er fullstendig uinteressert i å bygge den selv, men jeg anser komplett.no som et reelt alterntiv. Der kan man jo mikse og trikse litt med deler på ulike maskiner. Derfor lurte jeg på om dere har noen anbefalinger. I utgangspunktet har jeg behov for både skjerm og tastatur, i tillegg til maskinen. Prisen er nokså irrerelevant. Jeg kunne tenke meg en forholdsvis billig maskin (ikke så mye over 10 k), men jeg foretrekker vel i hovedsak å kjøpe det produktet som gir best valuta for pengene. Langdon EDIT: Kan dette være en grei PC å ta utgangspunkt i? http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10180 Endret 6. juni 2011 av Langdon Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Komplett Gamer Limited Edition er den maskinen du bør ta utgangspunkt i. Bytt HDD til: Samsung SpinPoint F3 1TB Legg på: BenQ 24" LCD G2420HD Og et tastatur du vil ha, så er du i boks. Netshop Free Intel 1155 kan også være et alternativ, her kan du spesialvelge litt mer og få bedre priser. vil anbefale: SSD HD 6950 eller GTX 560 Ti, minst HD 6870 ASUS P8P67 PRO TX 750W om du vil kunne oppgradere senere til CrossfireX/SLI Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Komplett Gamer Limited Edition er den maskinen du bør ta utgangspunkt i. Bytt HDD til: Samsung SpinPoint F3 1TB Legg på: BenQ 24" LCD G2420HD Og et tastatur du vil ha, så er du i boks. Netshop Free Intel 1155 kan også være et alternativ, her kan du spesialvelge litt mer og få bedre priser. vil anbefale: SSD HD 6950 eller GTX 560 Ti, minst HD 6870 ASUS P8P67 PRO TX 750W om du vil kunne oppgradere senere til CrossfireX/SLI Det er ikke mulig/smart å oppgradere skjermkortet til den første maskinen? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Komplett tar så mye penger for å endre på basisoppsettet sitt at det ikke blir verdt det. Netshop er mer rimelige GTX 560 Ti er forresten et bra skjermkort til prisen. Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Komplett tar så mye penger for å endre på basisoppsettet sitt at det ikke blir verdt det. Netshop er mer rimelige GTX 560 Ti er forresten et bra skjermkort til prisen. Ah, ok. Men GTX560 er et tilstrekkelig skjermkort, er det ikke? Du synes ikke jeg behøver noe bedre? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Å gå over GTX 560 Ti i ytelse svarer seg dårlig økonomisk, pris/ytelse faller drastisk og GTX 560 Ti er sterkt nok til å dra det aller meste på 1920x1080. Det du ikke kan spille med et GTX 560 Ti, kan du mest sannsynlig ikke spill særlig bra på et GTX 570 eller GTX 580 heller Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Å gå over GTX 560 Ti i ytelse svarer seg dårlig økonomisk, pris/ytelse faller drastisk og GTX 560 Ti er sterkt nok til å dra det aller meste på 1920x1080. Det du ikke kan spille med et GTX 560 Ti, kan du mest sannsynlig ikke spill særlig bra på et GTX 570 eller GTX 580 heller Ok, da tipper jeg at det blir den pcen . Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Å gå over GTX 560 Ti i ytelse svarer seg dårlig økonomisk, pris/ytelse faller drastisk og GTX 560 Ti er sterkt nok til å dra det aller meste på 1920x1080. Det du ikke kan spille med et GTX 560 Ti, kan du mest sannsynlig ikke spill særlig bra på et GTX 570 eller GTX 580 heller Ved nærmere ettertanke tror jeg faktisk det blir maskinen fra netshop. Komplett bruker jo en evighet på å montere Jeg putta på skjerm og hovedkortet du anbefalte. Noen SSD jeg burde slenge på i farta? Det koster jo flesk Endret 7. juni 2011 av Langdon Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 60 GB OCZ-modellen er veldig god. Jeg bruker en med lik innmat og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå