Balthier Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hei. Vi har alle hørt om den skinny duden som er dritsterk. F.eks så banka lille petter opp tjukke johnny, selvom tjukkejonny er dobbelt så stor og sterk... Jeg lurer på om det ligger noe i dette? Pound for pound, kilo for kilo, finnes det folk som har mere styrke pr muskelfiber? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Det kommer jo an på hvordan du utnytter styrken din, ikke bare hvor sterk du er. Jeg har en fysisk tung jobb som viser veldig godt hvor sterk folk er, og det jeg kan si er at nyansatte "treningsstudiosterke" personer ikke er de du spør om hjelp når du skal løfte noe tungt. Jeg vet ikke hvorfor, men tipper det er en kombinasjon av at de gjerne har trent for lite variert, og kun fokusert på muskler som "synes" i tillegg til at de ikke har erfaringen og teknikken inne. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det fins absolutt folk som har fått mer myofibrillær hypertrofi i forhold til sarkoplasmisk hypertrofi, og derfor har mye "effektiv" styrke i forhold til muskelvolum. I den andre enden av skalaen ligger klassiske bodybuildere, som jakter på den sarkoplasmiske hypertrofien, som gir mer volum. I tillegg har man andre faktorer som påvirker styrke uten å påvirke størrelse i det hele tatt, som nervesystemets tilpasning til muskelarbeid. Interessant artikkel om temaet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå