Zeph Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Om nokon søker på ein jobb og det står mellom ein med 11 dagar fråvær og ein med 0 så har det noko å bety. Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg mente selvfølgelig at ugyldig fravær ikke teller mer negativt enn gyldig, senere i livet, ettersom de blir lagt sammen som fravær. Selvfølgelig har antallet noe å si Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg mente selvfølgelig at ugyldig fravær ikke teller mer negativt enn gyldig, senere i livet, ettersom de blir lagt sammen som fravær. Selvfølgelig har antallet noe å si Noko som for øvrig er veldig snodig. Om du tilfeldigvis er uheldig og får mykje gyldig fråvær grunna sjukdom eller familieproblemer, vil det sjå likt ut som ein med tilsvarande mengde ugyldig fråvær som følge av skulking. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Men hvordan ser egentlig karakter utskriften, eller karakter kortet ut til sommeren? Er fraværet skrevet på? Men til dere siste som har svart, så jeg ligger egentlig dårlig an? når det gjelder fravær?merker godt at jeg begynner å stresse.. er nemlig ikke gyldig fravær heller.. Gyldig og ugyldig fravær blir lagt sammen på vitnemålet siste året. Det står da kun oppført som fravær, ikke noe å si. mente du noe positivt eller negativt nå? vell det får gå som det går, gjort er gjort, kan heller bare si til arbeidsgivern at det var en dårlig start, pga skolelei, så får jeg få 0 fravær i vg 1 og vg 2 Endret 17. juni 2011 av cenenzo Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 så det du mener er at 11 dager er altfor mye da? i 1 vgs Ja, jeg mener det er alt for mye. Du har nesten to uker borte fra skolen iløpet av et år, en grunn som du selv sier er at du var skolelei. Det er ikke bra, men slutt å skulk så vil alt mest sannsynlig ordne seg. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) så dere anbefaler at jeg dropper ut og går året om igjen? jeg vilslutte og skulke fra nå av, men jeg lurer liksom om det er for sent, hører at det er skoler der de kunnn tar fravær fra 3 året, og noen fra alle 3, bare at den 3 året teller mest, eller alle teller like mye. men dokumentert fravær får du jo ikke på vitnemålet? det blir jo fjerna? Endret 20. juni 2011 av cenenzo Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Herregud, nei. Prøv å ha mindre fravær andre og tredje skoleåret ditt, så løser det seg Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 men dokumentert fravær får du jo ikke på vitnemålet? det blir jo fjerna? Nei, det er ikke slik som på ungdomsskolen. På videregående er alt sammen fravær, det finnes ikke noe "godkjent" fravær (bortsett fra legeattester, politisk fravær og litt sånn snacks). Så lenge du har vært borte fra skolen, (tilnærmet) uansett grunn, skal dette føres på vitnemålet i tredje. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 åja, jeg går på ungdomskolen, jeg tenkte mer på at det søknadsskjema om redusering av fravær, virker ikke det da? siden det blir ført på? skal få 0 dager og 0 timer i 2 og 3 året. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hvis du skal studere etter VGS så betyr fraværet ingenting... Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 jeg har 4 gym , 3 norsk , 3 engelsk, 3 tysk, 3 geografi, 5 samfunnsfag , 3 T matte , 4 naturfag . God ord og oppførsel. Jeg har søkt programfag til vg 2 , ikt , kjemi , S matte , markedsføring.. tror dere jeg kommer inn? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Hvis du skal studere etter VGS så betyr fraværet ingenting... Nåja. Det kommer vel helt an på skolen. Cenenzo: karaktersnittet på skoler forandrer seg fra år til år. Det er helt umulig å vite om du kommer inn eller ikke, men siden du er så urolig for både karakterer og fravær så lær noe fra det; ta deg selv i nakkeskinnet, slutt å skulk og jobb med å få karaktersnittet opp. Endret 23. juni 2011 av Ustedalen Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Hvis du skal studere etter VGS så betyr fraværet ingenting... This. Hatt så utrolig mye fravær i VG3, uten at det har gått ut over karakterer eller samvittighet - kommer jo inn der jeg vil uansett. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Nåja. Det kommer vel helt an på skolen. Fortell meg hva slags høyere utdanning som bryr seg om fravær... Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Alle utdanninger som krever et intervju. Filmhøyskolen på Lillehammer, flygelederutdanning, flygerutdanning. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Regelen er slik at du må få skriftlig varsel før du får nedsatt ordenskarakter. Med tanke på ordenskarakteren, kan du være borte så mye du vil inntil du har fått dette varselet. Først da er det på tide å ta seg sammen. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 men ser karakterne greie ut, til at jeg kommer inn 2 året+ eller ossen? hvordan ser jeg om jeg kommer inn eller ikke? er studiespes Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Det kommer an på hvilken skole du skal fortsette på.. Vi vet ikke svaret, og det gjør ingen andre heller ettersom karakterene til medelevene dine kan være mye høyere enn tidligere også videre. Men mest sannsynlig kommer du inn igjen. Ta deg en pære, og slapp av. Endret 23. juni 2011 av Zodihax 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Alle utdanninger som krever et intervju. Filmhøyskolen på Lillehammer, flygelederutdanning, flygerutdanning. Så det er med andre ord snakk om circa 10-12 utdanninger av alle de du finner på Samordna? Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 skal fortsette på høyskole og universitetet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå