jerijervi Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg og noen venner kunnet tenkt oss å bruke ferien på interrail i øst-Europa (pluss Amsterdam og Tyskland) ettersom vi ikke har så mye penger... vi er ikke spesielt opptatte av å dra på museum eller noe i den duren. Kort sagt er det mer for å få en utfordrende og spennende opplevelse sammen med venner. Vi er interessert i uteliv, men usikre på hvor mye vi vil reise, jeg vil gjerne reise en del, men fortsatt bli en to til 4 dager de plassene vi liker. så her kommer noen spørsmål: - Hvordan er det med nattog i øst-Europa, må man betale ekstra? - Hvordan var den første togturen fra Norge? Hvor i Norge startet du? hvor ble første stopp på reisen, og hvor lang tid tok det? - Hvor mye kostet din reise inkl billett? - Har du noe å anbefale at man tar seg til? - hvor mye koster hotel/motel i øst-europa? Kommer ikke på flere spørsmål. Selv om du ikke kan svare på alle så er det bare å svare på det du kan. Det er bare å legge til mer nyttig informasjon om du skulle komme på noe. takk på forhånd Lenke til kommentar
Uhyggelig Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Skal man ha sovekupé på tog, må man betale. Summen er ikke den verste, cirka 10-12 euro hvis jeg ikke husker feil. Vi tok noen nattog uten at vi var på sovekupé, bare en vanlig en, og det kostet ikke oss noe ekstra. Men i gjengjeld sover man i setet, noe som ikke er like komfortabelt. Da vi dro i fjor, tok vi den enkle og tidsbesparende måte, ved at vi fløy ned til Amsterdam og startet der, og dro opp fra Berlin da vi var ferdig. På den måten slapp vi to kjedelige dager i tog for å komme oss dit vi skulle. Jeg anbefaler dette på det aller sterkeste, hvis dere ikke har noe spesielt dere vil se i Norge, Sverige eller Danmark. Man sparer både tid og penger. Jeg angerer i alle fall ikke. Alt i alt, havnet det på rundt 15000, men nå skal det legges til at vi levde bra og at deler av turen var i vestlige land, med vestlige priser. Vi var ikke så mye innom Øst-Europa, med unntak av Split og Krakow, men begge de byene er steder jeg anbefaler på det sterkeste. Spilt er bortimot noe av det nærmeste man kommer paradis, stedet er så utrolig vakkert, for ikke å snakke om damene der. Gode barer, digge strender og relativt billig pils. Krakow er en annen type by, med en helt annen historie. Den ligger heller ikke langt unna Auschwitz. I tillegg er det en by med et forrykende uteliv. Bør sjekkes ut. Hvis dere beveger dere enda lenger vest, er Praha et godt alternativ. Hostel kan du regne med å betale alt fra 80-250 kroner, avhengig av standard, stedet og landet, samt om dere vil ha alenerom eller delt. Et veldig godt tips; bestill forsikring før dere drar. Lenke til kommentar
Gerske Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Om dere får anledning vil jeg anbefale å dra innom Budapest. Det er en veldig fin by med rimelige priser på det meste. Det er f.eks. fullt mulig å få gode hotellrom til under 250 kr pr pers pr natt. Noe dere definitivt må prøve er et ordentlig høyhastighetstog, som f.eks. ICE-togene de har i Tyskland. Dette koster ekstra på noen strekninger (type 4-5 €), men det er virkelig verdt det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå