Gå til innhold

angrepet av hund?

Anbefalte innlegg

Jeg som menneske har ikke blitt angrepet, men har hendt en del at løse hunder går til angrep på hunden jeg går tur med.

Regner med det er flere her som har opplevd det.

Spørsmålet er - hva pleier dere å gjøre i den situasjonen?

Et spark med full kraft inn i siden på den løse hunden ved mindre eieren er på den innen maks 5 sekunder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde være unødvendig med spark..

Skrem den løse bikkja vekk, og anmeld eieren for brudd på hundeloven - velg paragraf sjøl, han bryter flere av dem om han slipper løs en hun han ikke har kontroll på og som (hvis det faktisk er tilfelle) angriper andre hunder.

Hender dette ofte? Mener du virkelig angrep, som i at de går til aggressivt angrep for å slite bikkja di i to? Eller snakker vi egentlig om litt overivrige unghunder som gjerne vil hilse på, helst på litt brutalt vis som jo er typisk for de unge, tøffe?

Uansett bør terskelen for "spark med full kraft" være fryktelig høy.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å skremme vekk 2 hunder som sloss før?

De enser deg ikke engang.

Hundene våre kan jo få bitt, sykdommer og skader, og en angripende hund mener jeg derfor bør uskadeligjøres så raskt som mulig av hensyn til din egen hund.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom hunden din er disiplinert vil den forholde seg rolig. Det er nummer 1.

Stell deg foran bikkja di bestemt og gjør deg stor. Vanligvis vil du ikke behøve å rope eller skrike noe. Bikkja vil naturligvis nøle med å gjøre noe drastisk. Forhåpentligvis vil eieren komme og ta bort bikkja si før videre handling ses nødvendig.

Jeg vet derimot at hvis noen hadde sparket kjæledyret mitt, så ville jeg ha gått til selvforsvar på dyrets vegne. Du skal aldri sparke vekk ett dyr med mindre det går til direkte angrep. Og selv da skal du utøve den største forsiktighet.

Lenke til kommentar

Dersom hunden din er disiplinert vil den forholde seg rolig. Det er nummer 1.

Jeg vet derimot at hvis noen hadde sparket kjæledyret mitt, så ville jeg ha gått til selvforsvar på dyrets vegne. Du skal aldri sparke vekk ett dyr med mindre det går til direkte angrep. Og selv da skal du utøve den største forsiktighet.

Hunden min forholder seg rolig helt til andre hunder går fysisk til angrep, da angriper den tilbake, og det tror jeg de fleste selv disiplinerte hunder vil gjøre.

Problemet her var ikke at hunden min er aggressiv, problemet er aggressive løse hunder med eier som er i sin egen verden, vanligvis ca 100m unna.

Jeg synes at dersom du er hundeeier, eier en hund som går til angrep på andre, og du lar den gå løs(enten med vilje eller uhell), så faller ansvaret på deg, ikke den som eventuelt må forsvare hunden sin og muligens seg selv.

Stell deg foran bikkja di bestemt og gjør deg stor. Vanligvis vil du ikke behøve å rope eller skrike noe. Bikkja vil naturligvis nøle med å gjøre noe drastisk. Forhåpentligvis vil eieren komme og ta bort bikkja si før videre handling ses nødvendig.

Å forsøke å gå imellom 2 hunder slik vil jeg ikke anbefalle - det er en ganske sikker måte å bli bitt selv(snakker av erfaring).

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Du kan jo ta knekken på problemet ved rota: Snakk med eieren! Eiere av aggressive hunder er som regel umulige å prate med, ettersom de ser på hunden som perfekt (siden de ikke har avlivet den for lenge siden). Du må nok true med politianmeldelse eller lignende.

Det er jo noe man bør gjøre i etterkant ja, helt enig :)

Men det hjelper jo ikke når man står i situasjonen der og da...det er jo noe man må gjøre i etterkant av hendelsen.

Edit: Synes forresten du tok den "eiere av aggressive hunder" på kornet.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Jeg blir faktisk redd hvis en stor løs hund kommer løpende mot meg. (Selv om jeg eier hund selv. :p )

Vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert hvis hunden hadde angrepet mine hunder. Mulig jeg hadde jeg begynte å grine???? hehe

Men seriøst, så synes jeg alle burde ha hundene i bånd (hvis de ikke har kontroll) og slutte å la små barn gå tur med hunder alene....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...