aklla Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Som nevnt tidligere, ikke pugg ting, LÆR ting. Å lese seg opp til å kunne forklare veldig grunnleggende hvordan VPN fungerer og hvorfor du har valgt den løsningen du har gjort burde ikke ta så alt for lang tid. Les f.eks om grunnleggende VPN her: http://www.howstuffworks.com/vpn.htm Om du pugger ting vil du ikke få god karakter på fagprøva, og heller ikke så store muligheter til å få gode jobber etter du er ferdig. Dette er din fagprøve, det er her du skal vise hva du kan/ikke kan. Holdningen din er også totalt feil. At ingen har satt seg ved siden av deg og sagt hva du skal trykke på er ingen unnskyldning for at du ikke har lært noe. Gled deg til du evt. får deg en IT-jobb, der er det heller ingen som sitter ved siden av deg og holder deg i hånda, den store forandringen er da noen da krever at du leverer noe, noe du antagelig ikke har gjort de siste årene. 1 Lenke til kommentar
Pow! Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Har selv fagprøve om to uker. Er eneste IKT-mann på bygget og har kontakt med veiledern min ca én gang i måneden. Jeg kommer til å bestå, jeg. IKT er noe du må gå inn for å lære deg selv, og skills i problemløsning er viktigere enn kunnskapen du innehar i et så stort felt som IKT faktisk er. Google er din venn! Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Som lærling så har man da ansvar for egen læring så du kan ikke akkurat skylde på den fagansvarlige 100% Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Det trenger ikke være Det trenger ikke være VPN kan også være citrix. Her er foresten et vpn nettverks kart. Til dere som sier at han burde kunne dette bla bla. Så er det jo en mulighet at han ikke har vært borti dette, og IKT er et DIGERT fag Så når han gikk vg2 kan Det være at de ikke gikk gjennom dette så nøye ,Å da er det ikke lett å komme på dette når man ikke jobber med det til dagelig eller har det tilgjengelig der man jobber med det å sette seg inn i det. Endret 16. juni 2011 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå