nisse1991 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hei Det nå så at jeg har fagprøve nå i IKT-SERVICE FAG, så sitter kjempe fast med en av oppgavene lyder som følger: Ansatte i bedriften ønsker hjemekontorløsning. Lag forslag til løsning med nettverksskisse. Beskriv Hvilke komponenter som inngår OG hvilken funksjon disse har??????????????? Lenke til kommentar
M.H Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Kan vel tenkes at det er VPN de sikter til her? Lenke til kommentar
nisse1991 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 ja men åssen har vpn løsningene skal jeg velge og jeg må kunne forklare den? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Du må nok velge en VPN løsning ja og forklare hvorfor du valgte den løsningen. Fordeler med løsningen du valgte kontra ulempene med de andre. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Forøvrig så trenger du sikkert ikke å henge deg opp i VPN. Komponentene du bruker fra før har kanskje støtte for dette innebygget? Lenke til kommentar
nisse1991 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 tror nok ikke det, er kjempe nervøs, hvordan skal jeg forklare dette i tilegg med en nettverkskisse Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Du naturligvis forklare hvorfor du valgte løsningen du gjorde, og hvordan den fungerer helt overflatisk. Når det praktiske er gjennomført og dokumentasjonen/oppgaven er innlevert vil nok sensorene spørre deg om dette om de ønsker mer detaljer. Du bør da kunne forklare mer inngående om løsningen du har valgt, men du må hverken vite alt eller utvise enorm ekspertise på feltet. Lenke til kommentar
nisse1991 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Hvis jeg skal ta for meg Cisco VPN ipsec, hva vil man ha sagt da? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 At med mindre du faktisk kan det så kommer du til å stryke? Sensorene kommer til å gjennomskue utspill som er hentet ut i fra løse luften og som henger i en tynn tråd. Hold deg til det du kan eller har lært på skolen. Og selv om det kun er basic så forklarer du så godt du kan hvordan du har/ville ha satt det opp. Lenke til kommentar
nisse1991 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 har alldri lært vpn, og kan kun bruke det vi har på jobb, installere app og tasta inn info osv.... så er du på nett Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 I så tilfelle har noe elementært sviktet i opplæringen din. Eneste alternativet du nå har er å ta fatt på Google og lære deg grunnleggende om VPN, evnt sjekke om det finnes alternativer i de produktene du allerede bruker. Lenke til kommentar
nisse1991 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 hva regnes som grunnlengende vpn kunnskaper da? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Nok til å kunne sette opp en VPN løsning du finner i farten og forklare hvordan den faktisk fungerer... Lenke til kommentar
nisse1991 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 hjelp meg å finn Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Finn en passelig VPN-løsning. Bruk programmet Visio fra Microsoft og tegn et nettverkskart hvordan løsning ser ut? Lenke til kommentar
nisse1991 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 hjelp meg å finn Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Du har gått på skole i ett år og så har du gått to år i praksis. Om du ikke har klart å tilegne deg nok kunnskap til nå til å finne alternativer og løsninger så regner eg ikke med at karakteren kommer til å bli veldig høy. Et tips. Google. Lenke til kommentar
nisse1991 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Mitt problem er det jeg var 1år på en dritt plass der jeg ikke lært en dritt og for det andre så har jeg en sjef som ikke gidder å hjelpe meg, og i tillegg så kom han ikke på møte i dag en gang for å prate med sensorene Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Mitt problem er det jeg var 1år på en dritt plass der jeg ikke lært en dritt og for det andre så har jeg en sjef som ikke gidder å hjelpe meg, og i tillegg så kom han ikke på møte i dag en gang for å prate med sensorene Men det er fortsatt ditt ansvar dette her, prøv å google etter vpn/hjemmekontor løsninger etc så vil du finne mange linker som går på akkurat dette og som kan svare på spørsmålene dine. Dette er din fagprøve, dette her har du ansvar for og skal finne ut av selv. Det er ikke vi som skal gjøre din fagprøve. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Mitt problem er det jeg var 1år på en dritt plass der jeg ikke lært en dritt og for det andre så har jeg en sjef som ikke gidder å hjelpe meg, og i tillegg så kom han ikke på møte i dag en gang for å prate med sensorene Og dette oppdaget du først i dag? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå