King-Nothing Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg har et D300 som jeg har litt problemer med, ved at det fra tid til annen tapper seg for strøm. Jeg bruker en SlingShot 200 AW som kan sees på dette bildet: http://farm4.static.flickr.com/3124/2496784228_192ccb031a.jpg Som dere ser, skal det noe til at bryteren på kameraet klarer å flippe seg over til "ON" etter at jeg har lagt det ned. Når jeg pakker ut kameraet etter at det f.eks har liggi en uke eller to, opplever jeg noen ganger at kameraet står på "OFF", men både det interne batteriet og batteriet i batterigrepet er tomt. Det er fullstendig utladet og jeg må lade før jeg kan bruke det igjen. Noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
mar1u5 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Eneste gangen jeg har opplevd at kamera tapper seg for strøm er når jeg har brukt uorginale batterier. Så har du noen billig batterier så kan de være synderen.. Ellers har jeg ingen forslag. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg tror du har noe som heter "Charging life" i menyen en plass som skal fortelle hvor godt batteriet holder ladingen. Det er mulig at batteriet er dårlig. Hvis du ikke har to orginale batterier så er det verdt å sjekke det nærmere. Mitt D200 kunne finne på å si at batteriet var tomt når jeg brukte et spesielt sigma objektiv. Men når jeg tok ut batteriet og satte det på plass igjen så fikset det seg. Jeg tror problemet forsvant etter en firmware oppgradering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå