Gå til innhold

Oppgradering av cpu, minne og hovedkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hmm, litt merkelig kombinering her.

CPU og minne er tilrettelagt for overklokking, men den "moroa" setter hovedkortet en stopper for.

Du vil få samme ytelse med et billigere sett med minne og med i5 2500 (ikke k-versjon).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har tengt å overklokke cpu(Har Corsair H50 til kjøling). Hvilket hovedkort vil du anbefale da?

Billigst mulig med P67-chipset, ikke H67 som Audun presterte å linke til uten noen form for begrunnelse.

F.eks. dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626999

Merk, lite muligheter for å oppgradere til f.eks. crossfire.

Lenke til kommentar

Har tengt å overklokke cpu(Har Corsair H50 til kjøling). Hvilket hovedkort vil du anbefale da?

Billigst mulig med P67-chipset, ikke H67 som Audun presterte å linke til uten noen form for begrunnelse.

F.eks. dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626999

Merk, lite muligheter for å oppgradere til f.eks. crossfire.

Har ikke tenkt å ha crossfire så det går nok bra. Da blir vel oppsettet slik?

MSI P67S-C43 B3, Socket-1155

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K

Lenke til kommentar

Gigabyte GA-P67A-UD3 koster 890 kr, har crossfire-støtte og Gigabyte har stort sett bedre kvalitet enn MSI.

:hmm: Er jo kanskje kjekk med crossfire støtte hvis jeg finner ut at jeg skal ha det. Gigabyte kortet var jo ikke mye dyrere eller. Tror det blir Gigabyte.

Har noen spørsmål. Jeg må vel ha ny kjøle pasta. Vet noen om en grei en? :innocent:

Og jeg oppdaget at det fines to versjoner av minne, CL8 og CL9 hva er forskjellen? :hmm:

Endret av LiaN-S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...