Gå til innhold

Lite diskplass, og ødelagte filer

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig sted å poste, men håper noen kan hjelpe meg.

Jeg er noenlunde oppegående på pc, men nå skjønner jeg ingenting. Jeg trenger mer plass på data c:, og jeg aner ikke hva jeg kan slette. Når jeg først finner noe, så får jeg ikke slettet. Noen ganger står det at jeg må sjekke at ikke disken er full eller skrivebeskyttet, men det er ikke noe av delene. Andre ganger står det at filen er ødelagt og ikke kan slettes

Og hva kan jeg slette av andre ting? feks program filer??

Hva annet kan jeg slette, og hva kan jeg gjøre? (Pc er et par år, og jeg vet at jeg har mye greier på den, muligens og ting som har gjemt seg bort? Komprimering er også foretatt..

Jeg har avinstallert en del programmer (bortsett fra dem jeg ikke får fjernet)

Ligger bilder på data c: (selvom jeg har flyttet til data d:)? jeg slettet hele musikkmappen min på et par GB, og ingenting skjedde med diskplassen på data c:....... Filmer er flyttet over til data d:

Jeg flyttet forressten alle spill over fra data c: til data d:, men da sluttet alt å virke og jeg måtte installere alt på nytt. Så jeg kan altså ikke flytte electronic Arts-filen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Vist du sletter filer må du huske og fjerne de fra søppelkurven, vist ikke bruker de samme mengde diskplass helt inntil du tømmer papirkurven.

Ellers har jeg følgende tips:

1. Fjerne gamle programmer du ikke trenger, Start -> Kontroll panel -> Legg/til fjern programmer

2. Fjerne midertidlige internettfiler, Start -> Kontrollpanel -> Alternativer for internett -> Slett/tøm leserlogg

3. Slett alle filene under: C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

4. Flytte Mine Dokumenter til D:-disk, Start -> høyreklikk på "Mine Dokumenter" -> Egenskaper -> Endre filstien til f.eks. D:\Mine Dokumenter\

Lenke til kommentar

Takker :) Da prøver jeg det :)

Jeg har selvsagt slettet søppelkurven. Mange ganger til og med ;)

Jeg har allerede slettet det jeg kan i kontrollpanel -> legg til/fjern programmer.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

3. Slett alle filene under: C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

4. Flytte Mine Dokumenter til D:-disk, Start -> høyreklikk på "Mine Dokumenter" -> Egenskaper -> Endre filstien til f.eks. D:\Mine Dokumenter\

Det hjalp. Fikk krympet med 1GB ca.... Noe mer jeg kan slette?

Endret av Hårek
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Flere ting du kan slette:

http://www.marcofolio.net/tips/tips_to_shrink_the_windows_directory_to_create_space.html

Du kan også prøve dette:

Free up extra drive space

Disable the Page File

Description: Eliminate writing memory to the SSD, free over 2GB of disk space. Warning - If you run out of memory the program you're using will crash.

Instructions: Start Menu -> Right-Click Computer -> Properties -> Advanced System Settings -> Settings (Performance) -> Advanced Tab -> Change -> Uncheck Automatically manage -> No paging file -> Set -> OK -> Restart your computer

Alternatively, if you want to play it safer, you can set a custom size of 200MB min and max.

Disable System Restore

Description: Don't write backup copies of files when installing new programs or making system changes. Can free up between a few hundred MB to a couple GB. Warning - Although unlikely, if a driver installation corrupts your system, there won't be an automatic way to recover.

Instructions: Start Menu -> Right-Click Computer -> Properties -> Advanced System Settings -> System Protection Tab -> Configure -> Turn off system protection -> Delete -> OK

Disable Hibernate

Description: You may free up 1GB of space on the SSD if you have 1GB of memory, 2GB of space if you have 2GB memory. You will lose the hibernation feature which allows the equivalent of quick boots and shutdowns.

Instructions: Start Menu -> Type cmd -> Right-Click the cmd Icon -> Run as Administrator -> Type powercfg -h off -> Type exit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...