oleanj Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Ønsker bare å dele en erfaring med dere andre hvis noen skulle dukke opp i det samme. Jeg har flere Buffalo WHR-HP-G300N trådløse routere hjemme kjørende DD-WRT. Alle funker helt bra. Internett leverandøren min har vært Get, men siden vi byttet til homebase (via kabel) på Holmlia i Oslo, så har WAN siden (dvs internett) fungert særdeles ustablit og tregt. LAN siden fungerer helt superraskt, både trådløst og via ethernet kobling. Når treghetene slår til på min buffalo router, så tester jeg selvfølgelig farten direkte i modemet til homebase, og der er farten tipp topp. Treghetene via Buffalo routeren oppstår merkelig nok kun i "arbeidstid", og funker veldig bra etter klokken 16 og i helger og fridager. Virker som at homebase har masse trafikk som jammer routeren på dagtid(?) Men uansett, etter å ha lest og googlet i andre forumer nasjonalt og internasjonalt, var det noen som fikk løst sine problemer med å bytte ut til en mer "solid" router, nemlig dlink DIR-655. Dette har jeg gjort, og nå funker forbindelsen min helt etter intensjonen, uansett om det er hverdag eller ikke. Virker som at en dlink dir-655 tåler WAN ping og scan og hva det nå enn er for noe så mye bedre enn en billig Buffalo whr-hp-g300n router som tross alt ligger på halve prisen av dlinken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå