LillianPillian Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg trenger litt råd angående barn og ungdomsarbeider kurs/utdanning. Jeg er 24 år gammel og har lyst å bli barn og undomsarbeider, men tingen er; Skal jeg ta dette gjennom en videregående og gå VG2 om igjen? Eller skal jeg ta kurs gjennom for eksempel AOF og betale 19 000? Jeg vet ikke hva som er best. Når jeg tar kurs så får jeg ikke fagbrev før etter 5 års praksis. Hadde jeg tatt dette gjennom VG så hadde det vært 2 år læretid. Hva mener dere? Jeg setter pris på erfaringer fra både kurs og VG, helst fra dere som begynte denne utdanningen i senere alder. Jeg har forresten 3 årig allmenne videregående. Ser frem til respons:) Lillian Lenke til kommentar
richoel Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Dersom du har godkjent generell studiekompetanse ville jeg søkt meg inn på høgskoler og tatt barne og ungdom der. Gjennom mine venners erfaring er jobbmulighetene større med en 3 årig utdannelse fra høgskole. Er du rastløs og ønsker å komme igang med arbeidet med en gang er det mange ulike kurs ute å går på kveldstid. Eksempel på kurs: http://www.fuoslo.no/kurs.asp?avd=228&kurs=59348&lang=1&kursnavn=Barne%2D+og+ungdomsarbeider%2C+Lillestr%F8m+%28112728231%29&gclid=CL_Is56ToakCFci-zAodYAp8tg Her tar du undervisningen privat og går opp til eksamen som privatist. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men du kan ringe fagopplæringen i fylket du bor, de har god track på hvilke muligheter du har som voksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå