Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Familierådkontoret og timeavbestilling.......

Anbefalte innlegg

Jeg og eksen min, er i en brutt livssituasjon, der vi tenker på å skille lag for godt. Vi bor sammen forløbig men jeg har en leilighet jeg skal leie. For å melde flytting så fikk jeg beskjed at vi måtte gjennom familiekontoret først for å få erklært samboerskapet som brutt, og så skal vi megle anngående barnefordelingen - dvs få alt på papiret. Vi er enige i barnefordelingen og har ikke problemer anngående dette.

Alle samboere med barn som bryter opp i Norge, er lovpålagt å gå igjennom familiekontoret. Så dette måtte vi nødt til for at jeg kunne melde flytting, få redusert skatt osv.

Har fått time på familiekontoret, men det står at vi får ikke trekke tilbake timen, uten tvungende grunner etter loven. Meg og han er nå blitt veldig usikker på om vi i det hele tatt ønsker å skille lag, så jeg lurer på om vi har lov å ombestemme oss anngående timen... om vi må nødt til å gå på den selv om vi ombestemmer oss.... Høres rart ut.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja håper det går bra å ringe å avbestille timen hvis vi begge ombestemmer oss. Føler han er usikker på at det er dette han vil, og jeg er det samme, veldig vanskelig sak.... er jo glad i ham..... men ....nei dette er ikke lett......

Lenke til kommentar

Enig med Blåbær. Det er ikke farlig å møte opp, og den er tross alt også gratis. Så selv om dere skulle være enige i fordelingen eller i tvil om dere faktisk ønsker å skille lag så vil ikke møtet ha noen negativ effekt, heller sannsynlig at det har en positiv effekt.

Lykke til og håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å gå på familievernkontoret for å flytte, det kan du bare melde om, men dere vil ikke regnes for ikke-samboere og slikt før dere har vært der og fått meglingsattesten osv.

Men det at man har funnet sammen igjen er en tungveiende grunn til å avbestille timen, men samtidig, så ville jeg anbefale dere å ikke bryte timen, bruk heller timen som parterapi (det er det de er der for om man er usikker på forholdet og ikke VET at man vil gå fra hverandre).

Lenke til kommentar

ikke kjekt det der, men får se hva vi blir enige i. Føler forholdet er helt ødelagt, men samtidig er det vanskelig avgjørelse å ta...... Ikke lett, så går veldig i tankespinn.....

Men selv om jeg har bestillt time så er det vi som bestemmer hva vi vil videre. Men visste ikke før nå at familiekontoret var lovpålagt ved brudd for samboere med barn.... Overrasket meg det.....

Lenke til kommentar

Nå er det bestemt at vi skal gå inn der å ordne med barnefordelingen og få det overstått. Eksen vingler veldig, men står fast på at han ikke vil imøtekomme mine ønsker for at vi skal fortsette videre, så da blir det brudd og inn i familierådet uansett.....

Lenke til kommentar

Det vil jeg ikke. Men man blir i villrede i kjærligheten når eksen vingler sånn. i et øyeblikk vil han kanskje ha meg i et annet ikke i det hele tatt...... Men han er feil for meg utifra hans måte å være på som partner for meg uansett. Men rart med det når en ønsker og drømmer om at han kunne forstå og forandre seg.

Lenke til kommentar

Vi var på møtet. Det eneste det var snakk om var hvordan vi skulle fordele barna og vi fikk papirer avtaler vi var enige i om dette. Der samarbeider vi.

Han virker ikke intressert i annet enn å få slutt på situasjonen. Og det sårte meg for jeg trodde han følte mye for meg siden han kicket på meg og kjeftet på meg hele tiden i 15 år. Og så kom han alltid med tårer innimellom når jeg truet med å gå. Men i senere tid har det vært slutt hele tiden egentlig, men vi har bare prøvd å se om vi kunne finne løsninger men han bare vinglet. .... Jaja, beste er at barna har det bra :) Er litt vondt dette her... men jeg håper jeg klarer meg.

Lenke til kommentar

ja, han hylte meg i ørene, han kjeftet på meg i ett alle årene, og nå sier han at det er pga han var missfornøyd han går. Men før sa han at han kjeftet på meg bare fordi han elsket meg for høyt, og jeg var dum og ble. Er så nedpsyket nå, at jeg orker ikke å date engang... og føler jeg har problemer med å funke.... men håper det går over ja. Beste er å tenke på meg og barna nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...