bb79 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 En bekjent av meg som mekka litt på bilen min i fjor påstod at bytte av bremseskiver var en stor jobb siden ABS-sensoren eller noe sånt var fastmontert på skiva. Dette synes jeg hørtes litt ulogisk ut. Er ikke bytte av skiver en ganske grei sak da? Bilen er en Renualt Laguna II 2004 1,9 dCi stasjonsvogn. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hadde en laguna selv, tenkte å bytte klosser selv, viser seg at man må ha spesialverktøy for å få av klossene. ABS sensoren er ikke "fastmontert" denne kan lett plugges fra. Må også si at jeg kvittet meg med bilen og er evig lykkelig for at jeg gjorde det, en større problem bil har jeg aldri vært borti! Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Takk for svar. Jeg får la verkstedet bytte skivene da. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Spesialverktøy for å skifte bremseklosser? Har jeg aldri hørt om, er bare å ta av calipern det også klossene. Abs føleren er veldig simpel på disse bilene men det går fint an å skifte bremseskiver uten å tenkte på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå