christina1987 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Er det noen som kan hjelpe meg ? Jeg vil ta opp video fra et videokamera over til eksern hardissk eller til en dvd opptaker. Hvordan gjør jeg dette? Hva trenger jeg av utstyr ? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Er det noen som kan hjelpe meg ? Jeg vil ta opp video fra et videokamera over til eksern hardissk eller til en dvd opptaker. Hvordan gjør jeg dette? Hva trenger jeg av utstyr ? Er det en grunn til at du må ta opp direkte til harddisk og ikke til minnekortet på kameraet? Er det fordi du skal ta opp lange sekvenser på over 6 timer? Hvis du skal ta direkte opp på disk må du ha et HDV-kamera og koble dette til PCen. Du tar da opp direkte på PCen i stedet for på MiniDV-kassetten. Edit: Mulig jeg misforstår nå. Har du allerede opptak du ønsker å overføre til PCen? Hva heter kameraet du har? Endret 6. juni 2011 av bb79 Lenke til kommentar
christina1987 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Jeg har flere opptak på et gammelt sony kamera fra 1987 og vil gjerne ha dette over på et sted jeg kan brenne det ut fra. Enten om det er pc eller en opptaker. Sony Video 8 AF er merket.. Endret 6. juni 2011 av christina1987 Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Det kameraet ditt er et Hi8 (analogt kamera). Videoene må konverteres til digitalt og overføres til PCen. Da må du nok gå i innkjøp av noe slikt (eller lignende): http://camtech.no/product_info.php?products_id=129 Eventuelt skal det gå an å bruke et HDV-kamera til å konvertere. Er det mange timer du har liggende? Lenke til kommentar
christina1987 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Ja vi har liggende en del timer med film Men det er mye " mellomrom" mellom filmingen derfor vil vi ikke sende det inn og heller prøve å ordne det selv.. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Da må du nok kjøpe en opptaker. Har du forresten en kabel med en rød, hvit og svart plugg? Lenke til kommentar
christina1987 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 ja har det og en Lg opptaker. Men har funnet tv2 go gainward som jeg har kobla til kameraet , tror du det går ?? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Det er jo verdt et forsøk. Du har (eller må få tak i) en kabel som ser slik ut: Den gule pluggen er bildet/video. Den hvite og røde er lyd. Disse kan plugges i opptakeren din. Hvis du ikke får bilde eller lyd så kan det hende du har plugget disse feil. Lenke til kommentar
christina1987 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 hvor skal disse kobles inn hen ? Audio og video in? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Ja, det blir noe slikt: Sony Video 8 AF ----Kabel----> Opptaksboks (audio in og video in) Lenke til kommentar
arthon Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Kjøp en TerraTec Grabby og koble den rett i PC'n. Der får du med redigering software så du kan klippe sammen alle bitene du ønsker å bruke til en sammenhengende video. Letteste og billigste løsningen som finnes. Hvis du kjøper den; Husk å gå til TerraTec sin webside og last ned siste versjon av den medfølgenede Magix Movie software som følger med. http://www.terratec.net/en/drivers-and-support.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå