Gå til innhold

[Løst] strømforsyning CX-600 W god nok?


Anbefalte innlegg

Bygde nylig en PC, og da brukte jeg en CX 600W strømforsyning.

I hele maskinen er det denne delen som bråker mest :)

Har ikke funnet noen tester på denne, og heller ikke hos Corsair finner jeg hva dens lydnivå er, så jeg har ingen sammenlignings grunnlag.

 

Jeg har to spørsmål:

Vil denne klare en Radeon HD6870 eller lignende nVidia om noen mnd? den har to PCI-E Cable (6+2 pin). Tenkte å investere i grafikkort når BF3 kommer.

 

Finnes det strømforsyning som er bra (ikke over 7-800kr) som tåler et godt skjermkort og er veldig stille i bruk?

 

ringte Dustinhome, og de kunne sende meg returlapp hvis jeg ønsket å returnere strømforsyningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Corsair CX-serien er dessverre unntaket av at Corsair "kun" lager gode strømforsyninger, derfor støyer den nok litt mer en typisk TX, AX og HX serien gjør.

 

Når det er sagt, er den "god" nok til å drive både 1 og 2 6870 :-)

Lenke til kommentar

Ok. Takk.

Regner med at den er sterk nok. Har ingen Grafikkort i maskinen, og den er helt stille, utenom during fra strømforsyningen.

Tror jeg kanskje skal sende den tilbake.

Men du sa 2 Radeon HD 6870.. Må ikke grafikkortet ha to sånne 8 pins koblet til?

jeg har to 6+2 pin, og da er det vel kun nok til et grafikkort?

Ikke at jeg har tenkt å kjøre SLI.

men du mente kanskje at det var nok Watt til å kjøre to?

Lenke til kommentar

La merke til at strømforsyningen lager en svak hvin/pip, eller en "high pitch noise", når maskinen er av. Når den slås på så er lyden borte.

Tror mer og mer at jeg skal levere denne tilbake.

Hva anbefales av strømforsyning?

Ser på komplett at HX 750W oppgir 20dB som støy ved drift. Er ikke dette mistenkelig lavt?

Lenke til kommentar

Håper dustinhome godtar retur på denne..

Tusen takk for mange gode forslag, men kunne jeg bry dere med å komme med et forslag, please??

hva ville dere valgt?

Jeg vet ikke all verden, og har tydeligvis brent meg på det:(

Bryr meg ikke om glorete design, har en cooler master elite, så den blir godt skjult uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...