-kga- Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Mener å huske at jeg har lest at mennesker er trege til og ombestemme seg når de først har tatt en beslutting. Leste om det i forbindelse med aksje handel. Når folk kjøper en aksje og prisen begynner å gå sakte nedover så holder mange på aksjen lengre en det som er klokt siden de fortsatt truer den vil snu og gå opp i mange tilfeller enda ting tydelig hentyder at det ikke er tilfellet. Jeg trenger en kilde til dette, men husker ikke hvor jeg leste det. Har ikke klart å finne det heller. Noen som har peiling på hvor jeg finner noe slikt? Lenke til kommentar
probin Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 altså.. dette har forsåvidt ikke noe med dette å gjøre, men kanskje hjelpe litt? noe av det samme prinsippet iallefall. Confirmation bias Lenke til kommentar
soulless Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Se i kildehenvisninger i denne artikkelen: https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Cognitive_dissonance Det du beskriver er også kjent som Buyer's remorse Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Takker. Var ikke nøyaktig hva jeg tenkte på, men det fungerer fint, om ikke bedre. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Det finnes politikere som faktisk, etter å ha hørt motstridende argumentasjon endrer mening. Dessverre så alt for sjeldent. Vitenskapsmenn er ikke ekte vitenskapsmenn med mindre de kan endre mening. Ikke helt on topic, men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå