Grindal Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Jeg skal også inn i garden i oktober! Jeg ser at de fleste har fått innkalling den 4. jeg har fått innkalling 3.okt, vet noen hvorfor det er slik? Jeg har også lest ett sted at man blir delt inn i tropper etter når klokka man møter opp, stemmer det? Eller er alt helt tilfeldig? Setter pris på svar jeg skal være på terningmoen innen kl 20:00 3 oktober Tror det har noe med at det blir endel folk der begge dagene og at man må dele opp inntaket Lenke til kommentar
pussgruppe Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Ser poenget hvis du liker oppmerksomhet og underholdning. Men dere er fortsatt ikke soldater, so i rest my case på den. Lykke til! Det er din mening. Jeg godtar den! men kan ikke si meg enig. Lenke til kommentar
Gahl Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Kult å se at det er flere som skal i Garden i oktober (skal inn 4.)! Et spørsmål til dere: Trener dere for å komme i form fram til tjenesten? Jepp, eg har vert i aktiv trening 4 dager i uka de siste månedene. Det nermer seg innrykk no gutta! Noen andre enn meg som gleder seg? Forresten, noen som vet om det finnes en facebookgruppe eller lignende for de som har innrykk på dette tidspunktet? Lenke til kommentar
Braseth Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Jeg gleder meg veldig! Tror ikke det er noe gruppe på face, ikke som jeg har sett hvertfall Endret 21. september 2011 av Susanne92 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Dere har vel fått utvalgt brev? Der inne er det et fint sted å starte, ta kontakt med folk, prat sammen, kanskje dere kan avtale å møte et sted før dere drar inn? Lenke til kommentar
Braseth Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Dere har vel fått utvalgt brev? Der inne er det et fint sted å starte, ta kontakt med folk, prat sammen, kanskje dere kan avtale å møte et sted før dere drar inn? Jeg har ikke fått det. Pleier alle å få det? Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Dere har vel fått utvalgt brev? Der inne er det et fint sted å starte, ta kontakt med folk, prat sammen, kanskje dere kan avtale å møte et sted før dere drar inn? Jeg har ikke fått det. Pleier alle å få det? Har nå pleid å være sånn, vet ikke om det har endret seg i det siste. Lenke til kommentar
forsvaret2011 Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 jeg lurte også på dette med utvalgt.no... har enda ikke fått noe? Lenke til kommentar
Narviz Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Pålogginga til utvalgt.no dukker opp 2-4 uker før innrykk men er ikke stort tap om du ikke får det er ikke så mye folk som er innom der Var ihvertfall ikke det når jeg skulle inn i garden i april. Lenke til kommentar
Gahl Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Har heller ikkje fått noe brev fra utvalgt.no, hadde egentlig håpet på å stifte noen bekjentskaper før eg reiste inn, menmen, er over gjennomsnittlig sosial av meg, så regner med at det går fint likevel! Noen som har lyst til å ta ansvar og lage en fbgruppe? Lenke til kommentar
Braseth Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Har heller ikkje fått noe brev fra utvalgt.no, hadde egentlig håpet på å stifte noen bekjentskaper før eg reiste inn, menmen, er over gjennomsnittlig sosial av meg, så regner med at det går fint likevel! Noen som har lyst til å ta ansvar og lage en fbgruppe? http://www.facebook.com/groups/224673110920009/ Lenke til kommentar
Gahl Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Har heller ikkje fått noe brev fra utvalgt.no, hadde egentlig håpet på å stifte noen bekjentskaper før eg reiste inn, menmen, er over gjennomsnittlig sosial av meg, så regner med at det går fint likevel! Noen som har lyst til å ta ansvar og lage en fbgruppe? http://www.facebook.com/groups/224673110920009/ Herlig! Eg har sendt forespørel om å få bli med no, du må bare godta meg Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Sånne facebookgrupper slåes ned på av sikkerhetsoffiserene.... Bare så det er sagt. Ellers en fin måte å kartlegge dere på, for de som måtte ha ønske om det. Lenke til kommentar
Braseth Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Sånne facebookgrupper slåes ned på av sikkerhetsoffiserene.... Bare så det er sagt. Ellers en fin måte å kartlegge dere på, for de som måtte ha ønske om det. Hvordan da? Er det bedre å slette gruppa mener du? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 I det minste gjør den og ikke minst alt av navn hemmelig for utenforstående. Rimlig usannsynlig at noe skjer, men du skal faktisk ikke lenger enn til Sverige for å finne en fyr som ble oppsøkt på gata av 2 menn med bilder av familien til vår venn. De visste hvor han jobbet, (dette var riktignok en som tjenestegjorde i Bosnia hvis ikke hukommelsen lurer meg) og sa at hvis han ikke gjorde som de sa, ville familien hans lide. Tenk litt sikkerhet... Får garantert tyn av sikkerhetsoffiserer hvis sånne grupper er vidåpne. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Slutt å skremme ferskingene killswitch. De kommer nok til å true dere litt på starten med dritt som "Ikke noe facebook grupper om forsvaret, ikke noe våpen på bilder osv." Dette er selvfølgelig bare bullshit. Tro meg, sånne småting som facebook grupper ang førstegangstjeneste er ikke noe de bruker ressurser på. Endret 26. september 2011 av Muffinss Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Altså, alt med måte, har selv bilder av meg med våpen osv på face uten at dette er noe problem i mine øyne, men de er kun tilgjengelige for mine venner, ikke en åpen liste. Ikke er jeg tjenestegjørende lengre eller. Men å si det er bare bullshit blir feil. Lite sannsynlig at noe skjer som sagt, men det har skjedd før. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Forstår poenget ditt. Når det gjelder folk som har tjenestegjort utenlands er det forståelig at de er strenge på sånne ting pga personlig sikkerhet og informasjons lekkasje. Men hvis du tenker på historier hvor folk i førstegangstjenesten har blitt ferska ang. stuff og straffa hardt, så er du sikkert klar over at befal generelt har sine favoritthistorier og fortelle, og som de fleste utrolige historiene fra militæret er de nok oftest bare crap. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hehe, det er sant, men nevnte historie om vår svenske venn leste jeg om i et forsvarsblad fra 90 tallet. Uansett, poenget var at du \ dere ikke trenger å skilte opp navnelister over hvem som har tilgang til våpen og mye annet det neste året. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Godt poeng! La oss satse på at de ikke er så dumme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå