Gå til innhold

Hvilke av disse 2 pc-ene?

Anbefalte innlegg

Hei! skal ha meg geimer pc til rundt 8 Tusen kroner, og har valget mellom 2 pc-er hvilke av disse burde jeg velge:

nr.1 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180&kampanjebanner=komplettpc_topp_w2311_gamerdukenukem

nr.2 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10479&portlet_10306=10479

På valg nr 1

- oppgraderer jeg ram til 8gb,

- fjerner tastatur, spill, skjerm og mus

- satt på AMD Phenom II X6 1075T Six Core, 3,0Ghz/3,5GHz Turbo

- forandre hardisken til Western Digital Caviar® Black 1TB SATA 6Gb/s

- pris 8178,-

på valg nr 2

- oppgraderte jeg ramen til 8 gb

- forandre hardsisken til Western Digital Caviar® Black 1TB SATA 6Gb/s

- 8800

Hvilke av dissene pc-ene er best? og hvilke oppgradering/degradringer kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående valgene du har gjort. 8GB RAM til en maskin for gaming er tøys og tull. Bruk pengene på noe annet, fordi 4GB holder til så og si alt utenom noen få tilfeller, samt at du får en ytelsesøkning på rundt 1 FPS i noen spill av å ha 8GB.

Jeg kan heller ikke se hvorfor du skal velge WD Black istedet for Green. Green er utrolig bra disker hvor rotasjonshastigheten er varierende, som vil si at lese- og skriveytelsen er noe dårligere, men ikke betydelig. Og ettersom at begge maskinene blir levert med SSD for operativsystemet så kommer det da altså ikke til å bli installert på en snurredisk.

Jeg ville valgt det nederste alternativet uten å gjøre noen oppgraderinger. Den fungerer nok supert som en spillmaskin, og den eneste drastiske oppgraderingen man kan gjøre på den er prosessoren, men i5-prosessoren som kommer som standard er meget dugende. Og om du velger den nederste har du store oppgraderingsmuligheter med prosessor til senere tid. Og for ikke å snakke om at Fractal Design Define R3 er ett veldig pent kabinett som er enkelt å ha med å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

PC nummer 2 har best prosessor, best skjermkort og har en større SSD. Jeg ville valgt den.

Angående valgene du har gjort. 8GB RAM til en maskin for gaming er tøys og tull. (...)
'

Forsåvidt enig, men RAM er veldig billig nå. 1x4 og 2x2 koster rundt 300,- per idag.

Jeg kan heller ikke se hvorfor du skal velge WD Black istedet for Green. (...)

Også enig.

Jeg ville valgt det nederste alternativet uten å gjøre noen oppgraderinger. (...)

Kunne ikke sagt meg mer enig.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Må jo ha en rimelig stor SSD hvis han kun skal ha den og en Green disk (som er forferdelig for spill).

WoW feks. tar jo vanvittig stor plass, og lastetidene blir uendelige på en green disk. Så gå for SSD + Spinpoint F3. :)

Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen på

Intel® SSD 320 Series 80GB 2,5", 25nm SATA 3 Gb/s

og

Corsair SSD Force Series™ F115, 115GB SATA2,

For sist nemte kommer ikke inn før 10 juni :/

så tenkte at jeg kanskje skulle bytte til intel's model :)

Noen som har noen formeninger om det?

Og er det noe annet så tar jeg gjerne i mot tips:/ har veldig lyst å lære mæ en del om pc:)

Lenke til kommentar

AHA :)

PLZ svar asap:

Hva med denne???

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10483

Står fremdeles med valget mitt. Nummer to i den øverste posten.

Hva er egentlig forskjellen på

Intel® SSD 320 Series 80GB 2,5", 25nm SATA 3 Gb/s

og

Corsair SSD Force Series™ F115, 115GB SATA2,

For sist nemte kommer ikke inn før 10 juni :/

så tenkte at jeg kanskje skulle bytte til intel's model :)

Noen som har noen formeninger om det?

Og er det noe annet så tar jeg gjerne i mot tips:/ har veldig lyst å lære mæ en del om pc:)

Jeg ville heller gått for Corsair sin. Ser ut til at Intel sin SSD har litt lavere skrivehastighet, men det betyr ikke så mye. Lesehastighet er det som betyr noe når du starter ett program eller starter maskinen.

Men om du skal velge en annen SSD, ville jeg spyttet inn noen hundrelapper til og tatt "Corsair SSD Performance 3 Series™ 128GB SATA 6 Gb/s". Ganske mye bedre ytelse på den, og koster omtrent det samme som det du sparer på å ikke kjøpe WD Black og 8GB RAM.

Lenke til kommentar

Du må legge til "NETGEAR Wireless-N 300 Mbps USB Adapter 300Mbps 802.11N, Supports WPA-PSK, WPA2-PSK, and WEP security, Support WPS [info]" under trådløst nettverk. Da får du trådløst nett på pcen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...