zwing Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Ser dette oppsettet bra ut eller er noe som kan bli bedre for noe lunde samme prisklasse? Cooler Master CM 690 II Advanced Corsair TX V2 650W PSU ATX Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K 3,3GHz ASUS P8P67 B3, Socket-1155 ATX, P67, DDR3 Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 4GB CL9 4GB Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5 Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM BenQ 24” LED SSD - ikke bestemt meg for om jeg skal ha det enda. Total pris ATM: 10570 kr (Med diverse andre ting) Endret 7. juni 2011 av zwing Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Oppsettet ser veldig bra ut. Bare 1 ting. Harddisken. Bytt den ut til en Samsung Spinpoint F3 da den er den raskeste 1tb hdd ute på markedet nå. SSD. Når du først har fått deg en SSD kommer du aldri til å gå vekk i fra den. Ekstemt rask oppstart å det loader ekstra fort i spill viss du legger spilla inn på SSDen. Men ser mange legger spill, filmer osv på snurredisk å OS på SSDen. Så det ikke nødvendig med SSD. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Billigere RAM Bedre og raskere HDD Like bra eller bedre enn Caviar Black 1TB. Langt bedre enn Caviar Blue 1TB Bedre hovedkort fra ASUS Fordi ASUS-hovedkort holder langt høyere kvalitet, og dette hovedkortet har alt du kan trenge. Fractal Design Core 3000 Like god/bedre kjøling som CM 690 II Advanced, mindre og penere. Det mangler SATA-dock i toppen, men har USB3 i front Lenke til kommentar
zwing Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Oppsettet ser veldig bra ut. Bare 1 ting. Harddisken. Bytt den ut til en Samsung Spinpoint F3 da den er den raskeste 1tb hdd ute på markedet nå. SSD. Når du først har fått deg en SSD kommer du aldri til å gå vekk i fra den. Ekstemt rask oppstart å det loader ekstra fort i spill viss du legger spilla inn på SSDen. Men ser mange legger spill, filmer osv på snurredisk å OS på SSDen. Så det ikke nødvendig med SSD. Byttet ut harddisken nå. Jeg er forsatt litt skeptisk til SSD, har en følelse av at det er bra så lenge det fungerer men at det fort kan bli noe tull med det? Lenke til kommentar
zwing Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Billigere RAM Bedre og raskere HDD Like bra eller bedre enn Caviar Black 1TB. Langt bedre enn Caviar Blue 1TB Bedre hovedkort fra ASUS Fordi ASUS-hovedkort holder langt høyere kvalitet, og dette hovedkortet har alt du kan trenge. Fractal Design Core 3000 Like god/bedre kjøling som CM 690 II Advanced, mindre og penere. Det mangler SATA-dock i toppen, men har USB3 i front Byttet ut hovedkortet i et lignende som du lenket til. Ser den du lenket til heter pro på slutten men ser ikke noe forskjell i specsa uten om den er en 100 lapp dyrere? Har også byttet ut rammen i den første tråden min nå ja Jeg likte CM 690en jeg så ser jeg den får gode anmeldelser også, men du mener jeg bør ta det andre kabinettet istedenfor? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Pro-modellen har litt ekstra som mulighet for SLI, bedre LAN-port og et ekstra PCIe x16-spor Kabinettet foreslo jeg fordi det var billigere og oppfylte alle krav jeg kunne komme på. Størrelsen var jo også fin. Jeg kan derimot ikke si at CM 690 II Advanced ikke er bra, bare eldre Lenke til kommentar
zwing Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Pro-modellen har litt ekstra som mulighet for SLI, bedre LAN-port og et ekstra PCIe x16-spor Kabinettet foreslo jeg fordi det var billigere og oppfylte alle krav jeg kunne komme på. Størrelsen var jo også fin. Jeg kan derimot ikke si at CM 690 II Advanced ikke er bra, bare eldre Ok vet ikke hvor mye behov jeg har for SLI muligheten, har ikke tenkt å oppgradere ved det første. Hehe ok størrelsen og utsende på kabinettet er ikke så viktig for meg, tenker mer på temperatur og plass. Men som du sier så er det jo litt billigere og. Endret 6. juni 2011 av zwing Lenke til kommentar
zwing Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Noen som vet om det fungerer å prute på komplett når man kjøper mange deler? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Går nok desverre ikke an å prute. Hadde du handlet for noen hundre tusen der så hadde du nok fått en god deal. Lenke til kommentar
Faaensoldemor Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Jeg er meget tilbakestående på dette området og sånt, men bygger komplett PCen for deg når du bestiller deler sånn? Eller er det bare hvis du kjøper de ferdige pakkene de har? Endret 7. juni 2011 av FishMassacre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå