Gå til innhold

NY PC 10 k +/- i5k

Anbefalte innlegg

Ser dette oppsettet bra ut eller er noe som kan bli bedre for noe lunde samme prisklasse?

Cooler Master CM 690 II Advanced

Corsair TX V2 650W PSU ATX

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K 3,3GHz

ASUS P8P67 B3, Socket-1155 ATX, P67, DDR3

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 4GB CL9 4GB

Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5

Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM

BenQ 24” LED

SSD - ikke bestemt meg for om jeg skal ha det enda.

Total pris ATM: 10570 kr (Med diverse andre ting)

Endret av zwing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet ser veldig bra ut.

Bare 1 ting. Harddisken. Bytt den ut til en Samsung Spinpoint F3 da den er den raskeste 1tb hdd ute på markedet nå.

SSD. Når du først har fått deg en SSD kommer du aldri til å gå vekk i fra den.

Ekstemt rask oppstart å det loader ekstra fort i spill viss du legger spilla inn på SSDen. Men ser mange legger spill, filmer osv på snurredisk å OS på SSDen. Så det ikke nødvendig med SSD.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oppsettet ser veldig bra ut.

Bare 1 ting. Harddisken. Bytt den ut til en Samsung Spinpoint F3 da den er den raskeste 1tb hdd ute på markedet nå.

SSD. Når du først har fått deg en SSD kommer du aldri til å gå vekk i fra den.

Ekstemt rask oppstart å det loader ekstra fort i spill viss du legger spilla inn på SSDen. Men ser mange legger spill, filmer osv på snurredisk å OS på SSDen. Så det ikke nødvendig med SSD.

Byttet ut harddisken nå. Jeg er forsatt litt skeptisk til SSD, har en følelse av at det er bra så lenge det fungerer men at det fort kan bli noe tull med det?

Lenke til kommentar

Billigere RAM

Bedre og raskere HDD

Like bra eller bedre enn Caviar Black 1TB. Langt bedre enn Caviar Blue 1TB

Bedre hovedkort fra ASUS

Fordi ASUS-hovedkort holder langt høyere kvalitet, og dette hovedkortet har alt du kan trenge.

Fractal Design Core 3000

Like god/bedre kjøling som CM 690 II Advanced, mindre og penere. Det mangler SATA-dock i toppen, men har USB3 i front

Byttet ut hovedkortet i et lignende som du lenket til. Ser den du lenket til heter pro på slutten men ser ikke noe forskjell i specsa uten om den er en 100 lapp dyrere?

Har også byttet ut rammen i den første tråden min nå ja :)

Jeg likte CM 690en jeg så ser jeg den får gode anmeldelser også, men du mener jeg bør ta det andre kabinettet istedenfor?

Lenke til kommentar

Pro-modellen har litt ekstra som mulighet for SLI, bedre LAN-port og et ekstra PCIe x16-spor

Kabinettet foreslo jeg fordi det var billigere og oppfylte alle krav jeg kunne komme på. Størrelsen var jo også fin. Jeg kan derimot ikke si at CM 690 II Advanced ikke er bra, bare eldre ;)

Lenke til kommentar

Pro-modellen har litt ekstra som mulighet for SLI, bedre LAN-port og et ekstra PCIe x16-spor

Kabinettet foreslo jeg fordi det var billigere og oppfylte alle krav jeg kunne komme på. Størrelsen var jo også fin. Jeg kan derimot ikke si at CM 690 II Advanced ikke er bra, bare eldre ;)

Ok vet ikke hvor mye behov jeg har for SLI muligheten, har ikke tenkt å oppgradere ved det første.

Hehe ok størrelsen og utsende på kabinettet er ikke så viktig for meg, tenker mer på temperatur og plass. Men som du sier så er det jo litt billigere og.

Endret av zwing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...