Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tenker du på andre mens du er i et forhold?

Anbefalte innlegg

Bare lurer :p

Alså, har vært i lag med min kjære i litt over 2 år no og lurer vell litt på kordan andre begynder og sjå på ting etter dem har vært i et forhold en stund.

Tenker dere noengang på kordan ting kunne vært om dere ikkje hadde blitt i lag?

Liksom den muligheten for at ting kunne vært annerledes på en bedre måte?

Tenker litt sånn av og til skjøl, liksom kordan ville livet mitt ha vært om eg hadde tatt et annent valg.

Så kordan tenker du om andre mens du er i et forhold? :

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri tenkt meg ut noen scenarioer for hvordan livet mitt ville vært nå om jeg ikke hadde vært sammen med kjæresten min.

Det er bortkasta å tenke "Hva om..?". Du kan ikke forandre fortiden uansett. Jeg har alltid, fra jeg var liten, tenkt opp scenarioer utifra hvordan situasjonen er når jeg tenker de.

Det nærmeste jeg har vært er vel å kanskje såvidt ha rukket å tenke at jeg skulle ønske jeg aldri falt for han, men da bare i de stundene hvor det er vondest og vanskeligst, og aldri i mer enn i et brøkdels sekund før jeg slår det fra meg. Han har en jobb som gjør det litt utfordrende for meg innimellom, så da gjelder det strengt tatt ikke han personlig engang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, dette er jo helt vanlig. Det skjer i alle forhold, faktisk tror jeg det er såsi umulig å ikke tenke disse tankene. Menneket er ikke lagd for å være sammen med én spesifikk person livet ut. Det gjør vi selv fordi vi har noe vi kaller moral og etikk. Kroppen igjen følger sine egne instinkter. Og når vi, det tenkende mennesket skal reflektere over de signalene vi får fra vår dyriske kropp så skjer det ofte en krasj.

Det er særdeles viktig å være klar over denne effekten, hvis ikke vil man bryte forholdet og tro at "noe er galt". Mens ingenting egentlig er galt. Med mindre man har såsi ingen følelser for den andre personen.

Edit: Og følelsene tar også slutt etter et år eller to. Ihvertfall den intense forelskelsesfølelsen. Poenget er da at grunnlaget bør være godt nok for flere år. Har du f. eks lite følelser for vedkommende helt i begynnelsen i forholdet så er det ikke sikkert at det blir stort bedre med tid. For min egen del har jeg opplevd å være i et forhold i 6-7 år og hadde ingen problemer med å vekke forelskelses tilbake igjen. Fordi jeg var veldig forelska i jenta fra før av. Mens forholdet etter endte veldig kjapt fordi jeg hadde for lite følelser for jenta fra starten av.

Endret av Kenny Bones
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at alle vil ha perioder i forholdene sine der man betviler om man har gjort riktige valg. Det kan for eksempel være rett etter man har kjøpt hus sammen, at "panikken" griper på en måte. RESTEN av livet er lenge det, og det kan være en overveldende tanke for mange.

I mitt forhold(som nå er over) har jeg aldri tenkt på hvordan det kunne vært sammen med noen andre, men det har selvfølgelig vært noen dager(da alt ikke er så lett) at jeg har tenkt at det kunne vært bedre med en annen eller hvis jeg var alene. Men det er korte tanker som aldri gnagde noe. Jeg var lykkelig, og tok alt som det kom.

Min store filosofi for meg selv her i livet er at alt kan skje. Når jeg sitter meg i bilen i morgen kan jeg omkomme i en ulykke. Derfor gjør jeg det jeg ønsker, når jeg ønsker det. Selvfølgelig litt skjønn må man jo ha:P. Men når jeg og eksen ville flytte sammen to dager etter vi ble sammen, så gjorde vi det. hadde vi vært eldre, hadde vi nok både giftet oss og fått barn. Sånn er det bare, og sånn vil jeg ha det. Hvis alt alltid skal bli bedre, kommer man aldri til å ha det bra tenker jeg...

Lenke til kommentar

Jeg tenker mye på "hva som kunne skjedd", "hva som kan skje om jeg slår opp" osv.

For meg er dette en helt naturlig ting å gjøre, rett og slett fordi jeg er skikkelig glad i å tenke og fundere. Satser bare på at all tenkingen min holder seg på et sunt nivå og at jeg ikke blir lurt av "gresset er grønnere"-illusjonen ;)

Lenke til kommentar

Da er vi litt forskjellige akkurat det tror jeg, og det er jo selvfølgelig helt greit :)

Jeg ser ikke på andre jenter eller tenker på andre jenter. Noe som gjør at jeg føler meg sikker på de følelsene jeg har for den personen jeg er sammen med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...