Gå til innhold

Asus Eee 1005PE netbook ville ikke slå seg på *Løst*

Anbefalte innlegg

Hei,

For noen uker siden opplevde jeg at når jeg skulle slå på maskinen så lyste på-knappen i 1 sek. så slo maskinen seg av. Dersom jeg lot den bare jobbe med batteriet så lyste på-knappen i 3 sek før den slo seg av. Dagen før hadde maskinen fungert normalt, den ble ikke utsatt for noe som helst som skulle tilsi denne oppførselen.

Jeg leste litt rundt på nettet og fant tips som å ta ut minnebrikken og sette den hardt inn. Et annet tips var å koble fra strømmen, ta ut batteriet og holde inne på-knappen i alt fra 30 sek til 1 min. Jeg prøvde alt dette mange, mange ganger og ingenting fungerte.

Jeg fjernet så batteriet og lot maskinen ligge i ro noen dager. Prøvde så å starte den igjen og på-knappen lyste men maskinen startet ikke opp, på-knappen bare fortsatte å lyse og jeg måtte fjerne batteriet for at maskinen skulle slå seg av.

Jeg lot den igjen ligge noen dager, prøvde å starte den opp igjen og den begynte å laste windows men fryste, når jeg prøvde å starte den igjen så tilbake til det samme. På-knappen lyste i pr sekunder og den slo seg av. Denne gangen lot jeg rett og slett maskinen ligge i skuffen uten batteri i ca. 10 dager og når jeg nå startet den så fungerte den igjen som normalt......... Har nå hatt den på i 3 timer og alt ser ut til å fungere.

Har noen opplevd noe lignende? Noen som har en teori om hva som er grunnen til at den begynte å oppføre seg slik?

Xantix.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...