Grogg Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hvordan får man det slik at noe av teksten i en td-celle er øverst, og noe nederst? Jeg vil også ha noe av den nederste teksten til venstre og noe til høyre, dette har jeg derimot fått til fint med float-koding. Men å få noe øverst og noe nederst viser seg å være verre. Det er bestemt i CSS-kodingen at teksten skal være øverst i td-cellene (vertical-align: top). Her er kodingen jeg har brukt hittil for boksene: <div style="float:left"> <table> <tr> <th>Tittel</th> </tr> <tr> <td>Teksten øverst<br /><br /> <div style="float:left">Nederst til venstre</div> <div style="float:right"><br />Nederst til høyre</div></td> </tr> </table> </div> Dette blir seende slik ut: Mens jeg VIL ha det slik! Vet bare ikke HVA jeg skal putte i kodingen for å få til mirakelet Har prøvd å putte div-koder rundt "nederst til venstre" og "nederst til høyre" med css-kode "vertical-align: bottom", men ingenting skjedde. Setter stor pris på alle svar Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) <table width="100%" height="100%" border="0"> <tr bgcolor="#CCCCCC"> <td height="23" colspan="2" align="center">Tittel</td> </tr> <tr> <td colspan="2" align="left" valign="top">Bla bla bal bal </td> </tr> <tr> <td width="50%" height="23" valign="bottom">nede venstre</td> <td width="50%" align="right" valign="bottom">nede høyre</td> </tr> </table> Endret 6. juni 2011 av tohenrik 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå