trønderen Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg driver og tenker litt på hus lån osv. Og derfor funderer jeg på hvordan murlighetene er. Hvordan er det og få huslån når man har betalingsanmerking? helt umurlig? Og enn med medsøker. Er samboer med ei som har fast 50% og jeg har fast 100% tilsammen har vi en lønn på 6-700000,- i året Hvordan er murligheten får og ta opp et huslån med en medsøker når den ene parten har anmerkning? ved at hovedsøker har 100% stilling med anmerking eller hovedsøker har 50% stilling og medsøkeren har 100% og høy inntekt med betaningsanmerking? noen som har noe erfaring eller vet hvordan bankene kan se på slike ting? Helt umurlig? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Har man betalingsanmerkning er det tung å få lån, evnt det stilles krav til større egenkapitalsandel. Ta kontakt med banken heller, så får du et sikkert svar! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Betalingsanmerkning er i seg selv ikke et tegn på at man er dårlig betaler eller ikke har betalingsevne. Det er en indikator på at noe ikke stemmer i økonomien til vedkommende og at det krever nøye vurdering før vedkommende får innvilget kreditt/lån. Eg har vært igjennom det, og vet at de aller fleste avviser deg i dørene så snart kredittvurderingen er gjennomført. Min første tanke er at med felles inntekt på 700k pr år så bør det enten være et stort beløp anmerkningen skyldes, eller så skyldes det latskap/uorden at anmerkningen ikke er betalt og avsluttet. Og dette er spørsmål banken vil stille og grave seg ned i før du får søknaden behandlet. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 En betalingsanmerkning skal vel bli borte med en gang man har gjort opp for seg, så da er det vel bare å gjøre det, så skal det gå greit å få boliglån... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå