Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp, pc starter, loader windows og så restarter

Anbefalte innlegg

Hei.

Har følgende problem.

HK lyser på cpu feil, så resetter jeg bios/cmos og så starter den, tempraturer og spenninger er ok. Får til å starte windows så lang alt ok. Så slår jeg den av og så når jeg sa starter den på nytt så lyser hk på cpu led som indikerer feil på cpu.

Noen ider?

HK er AsusP8P67 evo og cpu er core i7 2600k.

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har følgende problem.

HK lyser på cpu feil, så resetter jeg bios/cmos og så starter den, tempraturer og spenninger er ok. Får til å starte windows så lang alt ok. Så slår jeg den av og så når jeg sa starter den på nytt så lyser hk på cpu led som indikerer feil på cpu.

Noen ider?

HK er AsusP8P67 evo og cpu er core i7 2600k.

muligheter for å se varme på cpu / hovedkort i bios e.l ?

Lenke til kommentar

Hei!

Ganske stor mulighet for at CPU vifta ikke er riktig montert, eller har bare "glidd" litt ut av leddet. Prøv og se om den er festet skikkelig, og om ikke frysepastaen er tørket inn.

Håper dette vil hjelpe.

Har montert corsair H60 vannkjøling, denne sitter som et skudd, første jeg sjekket.

Lenke til kommentar

Hei!

Ganske stor mulighet for at CPU vifta ikke er riktig montert, eller har bare "glidd" litt ut av leddet. Prøv og se om den er festet skikkelig, og om ikke frysepastaen er tørket inn.

Håper dette vil hjelpe.

Har montert corsair H60 vannkjøling, denne sitter som et skudd, første jeg sjekket.

Hei!

Du sier at alt virker ok når du har resatt bios?

Har du prøvd å velge default for bios?

Vennligst

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Håper dette vil hjelpe.

Hei!

Du sier at alt virker ok når du har resatt bios?

Har du prøvd å velge default for bios?

Vennligst

BmOnline

PSU som hadde en snikende feil, byttet ut psu og alt ok. Hadde testet med en anen psu også men den var å lit luguber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...