Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jævla sliten.. tenker på eks tråd

Anbefalte innlegg

Hei dere..

Er bruker på forumet her, men er redd noen jeg kjenner skal kjenne meg igjen.

Jeg forteller dette så kort som jeg bare kan:

Min første dame klarer jeg ikke å glemme. Vi traff hverandre på byen, og jeg ba henne ut noen dager senere. Hun tok jomfrudommen min, vi var sammen i ca. 3 måneder. Ja, bare 3 måneder.

Jeg var nylig 18 år. Nå er jeg 23..

Det ble slutt fordi hun ville ha barn og hus og slikt.. Jeg husker jeg sa at hvis vi begge er single om 2 år, så tar jeg kontakt med henne for å be henne ut. Jeg gjorde det.. Fikk ikke svar selvfølgelig. Jeg driver å sjekker henne av og til på facebook, ser at hun har giftet seg for 1 år siden. Det er så ille at jeg faktisk sjekker flere i familie, vennerekken for å se om det er flere bilder av henne. Prøver å finne ut hvor hun bor nå.. Det blir rett og slett fanatisk.. Jeg hater det, jeg hater hele greia. Hjertesorgen kommer og går, ofte når jeg sitter alene.. tenker på henne.. Jeg har vært forelsket to ganger etter henne, men ikke sammenlignbart i det hele tatt med henne.

Hva kan jeg gjøre for å få slutt på dette? Jeg har prøvd det og så slutte å sjekke facebook og slikt.. men faller alltid tilbake. Blir veldig fortvilet..

noen som kjenner seg igjen, noen råd? Av og til blir sorgen så stor at jeg må ut og løpe, jeg løper til toppen av fjellet her.. og griner.. noe som er helt ulikt meg.. Kan finne på å gjøre slikt 0200 på døgnet..

Postet av anonym: 293e3e49a6b05ab47f27fa4343822db0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du må gjøre er å slette eksen din fra facebook, slik at du ikke kan se bildene hennes lenger. Hvis det er nødvendig, så kanskje du skal blokkere henne også. Da dukker ikke navnet hennes opp noen steder, og du kan heller ikke søke henne opp. Du kan jo vurdere hvilket forhold du har til hennes familie/venner. Hvis det er noen du kjente "den gang da" og ikke har noe særlig kontakt med lenger, er det kanskje like greit å slette dem også. Kan være fornuftig å renske opp i vennelista en gang i blant ;)Du må rett og slett frata deg selv muligheten til å "falle tilbake".

Ellers tror jeg det beste tipset er å komme seg opp og ut. Vær aktiv og vær sammen med vennene dine. Gjennom venner møter man venners venner, bekjentes venner og vips! Kanskje du møter drømmedama som får hun gamle til å blekne :) Sorg kommer sterkere fram hvis man er mye alene og blir sittende å tenke mye. Så gi deg selv andre ting å tenke på.

Det kan ta tid, men det kommer til å ordne seg for deg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

HAN ønsket ikke det samme som HENNE, og derfor er det HANS skyld. Herrejemini.

Du leser ikke hva jeg skriver ordentlig. Hvem sin skyld er det da hvis ikke hans egen? Han ønsket ikke det samme som henne, de skilte lag, og hun ble da sammen med noen som faktisk ønsket det samme som henne. Attpåtil sa han at ''hvis vi er single om to år''.. Hvis man er med en fantastisk person man kunne tenke seg å tilbringe resten av livet med lar man dem ikke gå så lett, for da vil garantert andre sette inn støtet du ikke ønsket å sette inn akkurat da.

Lenke til kommentar

Vel, man er faktisk to i et forhold. Dersom hun stilte han ovenfor et ultimatum om at "enten får vi barn nå ellers å er det slutt" så er vel ikke det akkurat hans skyld?

Man er to ja, og begge to har ''skylden'', men det er han det går utover mest nå, og hans valg var jo faktisk med på å sette han i den situasjonen han er i nå. Han kunne sikkert aldri forestille seg at det er slik det ville ende, men da tenker jeg også på at hvorfor måtte han vente så lenge hvis hun var så fantastisk? Ville han pule rundt og slå seg løs som en singel kar først? Jeg har vansker for å ha sympati for en kar som nå driver å sutrer på grunn av hans eks som han ''avviste'' (på en måte?) har giftet seg og fått det hun ønsket.

Lenke til kommentar

Eg synes bare det er for lite informasjon her til å kunne stemple trådstarter som "skyldig". Og eg reagerer også på at han blir det "skyldige" fordi han på daværende tidspunkt ikke ønsket å slå seg til ro med barn og stasjonsvogn.

Det er ingenting som tilsier at han ville "pule rundt". For alt vi vet var det dama som krevde et valg.

Lenke til kommentar

Trådstarter har seg selv å takke. Dersom han er/var imot barn og hus burde han avklare dette på et tidligere tidspunkt, helst ved første passende anledning. Det er urimelig av TS å forvente at hun skal vente, være singel og tilgjengelig flere år etter da han ikke ønsket det samme som henne. Om 5 år vil TS trekke på skuldrene over hele situasjonen. Det er en vanlig situasjon/felle som uerfarne menn i 20-årene lett kan komme i. Innse at når toget har forlatt stasjonen så er det enten for sent eller rett og slett ikke verd å legge energi i å forsøke å endre på de valg som er tatt.

"Min første dame klarer jeg ikke å glemme. Vi traff hverandre på byen, og jeg ba henne ut noen dager senere. Hun tok jomfrudommen min, vi var sammen i ca. 3 måneder. Ja, bare 3 måneder."

Med mindre det var voldtekt gav du det til henne etter gi og ta prinsippet?

Komm deg videre og treff nye damer som passer dine preferanser. Det tar tid, men det går bra etter hvert.

Lykke til.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

det er to stykker her som mener det er han som burde gitt etter for å beholde henne, hadde han gjort det så hadde han beholdt henne, og det er greit nok. Men i et ekte forhold skal begge gi og ta i et forhold, og et så stort tema som baby og ekteskap, kunne jenta kanskje venta et par år mener nå jeg. Langt i fra hans skyld, er det ikke hennes skyld er det ingens..

Lenke til kommentar

Man kan selvfølgelig ikke utsette en person fordi man ikke er fornøyd med vedkommende der og da. Det er desverre ingenting trådstarter kan gjøre i denne situasjonen annet enn å innse at livet går videre. Det går nok til det punktet at trådstarter finner den andre fisken i havet som faktisk er verdt å dele livet med, selv om det kan ta sin tid. :)

Lenke til kommentar

Det er meg TS her.

Er litt tøft å høre at jeg burde gjort mer for å holde henne. Det gir meg jo tanker.

Jeg var 18 år da, hun var 21. Jeg kunne godt tenke meg fremtid med henne, men ikke barn da man er så ung. Det var nok hennes måte å bli kvitt meg på. 2 uker senere etter bruddet, gikk hun hånd i hånd med sin nåværende husmann. Da vet jeg ikke hvem jeg synes mest synd på, hvem var hun utro med da?

Problemet mitt er å la henne forsvinne ut av livet mitt, men jeg mistenker meg selv for å rosemale den tiden vi hadde, og henne. Men jeg klarer ikke å slutte..

Etter bruddet tok jeg svært tungt, jeg gikk ned en hel del kilo.. sovevansker som jeg sliter med den dag i dag. angst fikk jeg.. måtte ut og jogge, gå tur med hunden, trene hardt.. osv

Noen andre som har vert der, men som nå er "friske" ?

Postet av anonym: 293e3e49a6b05ab47f27fa4343822db0

Lenke til kommentar

Du skal være glad trådstarter, for at dere skilte lag. Dere er altfor unge til å få barn uansett.

Dette var også tydeligvis en av dine første kjærester. Det er ikke ment for å vare. De første er kun ment som en opplæring frem til du finner den rette.

Slapp av, slett henne fra facebook, kast alt du har av minner etter henne og etterhvert slutter du å tenke på henne.

Et tips til; Ikke sjekk på byen for å få deg noe fast. Skal du ha noe fast bør du sjekke på alle andre steder enn byen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom hun gikk hånd i hånd etter to uker så er hun ikke noe mer å tenke på og i tillegg er hun gift. Toget er gått for denne gang.

Det kommer nye damer og nye muligheter :thumbup:

Å være lei seg for noe som ikke kan bli er bortkastet energi. :tease:

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...