Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped vs MC


Anbefalte innlegg

Hva er bot på å ta ut plomben og hvordan gjør mann det. :D vurderer det, mener fortsatt mc lapp er for dyrt for litt fart og spenning .

Boten for trim er 4500kr hvis de ikke har endra det. Så det straffer seg.. Det fikk jeg kjenne på lommeboka..

Hvordan vet jeg ikke.

Fikk med eget ekosanlegg :)

 

Hvis du har på effektpåtte , er det de samme som trimming?

dette er Petterboy95!! admin stengte andre brukern min :L

 

Hva er bot på å ta ut plomben og hvordan gjør mann det. :D vurderer det, mener fortsatt mc lapp er for dyrt for litt fart og spenning .

Boten for trim er 4500kr hvis de ikke har endra det. Så det straffer seg.. Det fikk jeg kjenne på lommeboka..

Hvordan vet jeg ikke.

Fikk med eget ekosanlegg :)

 

var eksosanlegget montert når du kjøpte den , så den var trimmet frafør?

Endret av Petter95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er dette veldig vanskelig ? klarer du å gi en liten forklaring på hvordan jeg gjør det? : )

 

 

må du ha noe spesielt utstyr?

 

hvor mye ekstra fart får den hvis du monterer på effektpotte

Endret av Petter95
Lenke til kommentar

er dette veldig vanskelig ? klarer du å gi en liten forklaring på hvordan jeg gjør det? : )

 

 

må du ha noe spesielt utstyr?

 

hvor mye ekstra fart får den hvis du monterer på effektpotte

Husker jeg rett må du ha bits som helt til høyre her.

Bilde

 

Ta ut to skruer som sitter i motor og den er ute. Ikke akkurat vanskelig. Bare pass på å få skruene rett inn igjen så du ikke skrur gjengene feil :p

 

Som sagt min gikk i 45km uten og 70 med. +en god del bedre aks.

 

hva betyr det at noen har effekt 3 , 4 og 5

Det menes vel med HK tenker jeg. Hestekrefter. 3,5 er vel orginalt.

Lenke til kommentar

er dette veldig vanskelig ? klarer du å gi en liten forklaring på hvordan jeg gjør det? : )

 

 

må du ha noe spesielt utstyr?

 

hvor mye ekstra fart får den hvis du monterer på effektpotte

Husker jeg rett må du ha bits som helt til høyre her.

Bilde

 

Ta ut to skruer som sitter i motor og den er ute. Ikke akkurat vanskelig. Bare pass på å få skruene rett inn igjen så du ikke skrur gjengene feil :p

 

Som sagt min gikk i 45km uten og 70 med. +en god del bedre aks.

 

hva betyr det at noen har effekt 3 , 4 og 5

Det menes vel med HK tenker jeg. Hestekrefter. 3,5 er vel orginalt.

 

 

hva er ute plomben? hva koster effektpotte, skal se om jeg får kjøpt en med som også har med orginal potta.., men greit med litt info

 

kan du forklare fra punkt til punkt hva jeg gjør, bør jeg gjøre noe mer med den etter plomben er fjernet så ikke stempelet ryker.

Endret av Petter95
Lenke til kommentar

Er det så vanskelig ? :S

 

Mange lurer sikkert på hva en plombering er. Jeg skal nå fårsøke å lage en veileder på hvordan man fjerner den og hvor den ligger. Husk at plomberingene ligger på fårskjellige plasser avhengi av merke. Du trenger: - Drill/bårremaskin

- umbrako (både små og store)

- flatt skrujern

- fil (grov og fin)

- arbeidslys

- papir

- penn med magnet

 

Da er vi i gang:

1. Ta av setet.

2. Skru av alle deksler på venstre side når du sitter på mopeden. (Ta vare på alle skruer).

3. Skru løs eksosanlegget, både bake og framme.

4. Ta av de to fjærene som holder eksosanlegg til stempelet. Viktig at du ikke får gris inni stempelet!

5. Skru løs de 3 skruene i svanehalsen. (Det er her plomberingen ligger).

6. Skyv fårsiktig løs eksosnalegget fra verandre slik at du har rom nokk til å fjerne plomberingen.

 

Fjerne plomberingen:

1. Det enkleste er å fjerne de tre sveisklumpene som holder platen og skiva fast. Da er det lettere og gjør den orginal igjenn. Hvis du velger denne løsningen er det bare å file bort sveisklumpene og trekke ut skiva. Da er du ferdig!

Men hvis ikke, gjør du slik:

2. Begynn å file på skiva. Det er lettest å bruke en bårremaskin og feste en fil på,(kjede fil til motorsag funke bra).

3. Hvis du skal ha alt fjerna er det bare å file bort alt.(kan også borres hvis hullet er veldig lite).

4. Skal du bare ha eks: 13mm så må du være fårsiktig å måle ofte, eller du kan bruke en 13mm bårr. Det er det enkleste.

 

Etterpå:

1. Nå er det lurt å bruke en magnet som du stapper opp i eksoanlegg får å fjerne støvet. (Det må ikke vær 100%, men så godt som mulig).

2. Derretter er det bare å hive seg i monteringen. Kan vær vrient og få på plass eksosanlegget på dt50r, men ikke slurv. Lurt å ha det skikkelig fast!

 

Prøvekjøring:

1. Nå er det på tide å teste vidunderet.

2. Start opp mopeden å la den gå 2-3minutter på tomgang. Hør på lyden/turtallet om den må stilles.

3. Sett mopeden i gir å kjør rolig i starten. Kjør i ca. 10 minutter.

4. Etter 10 min. gjør slik: Sett mopeden først i fri å la den gå på tomgang. Går den ikke på tomgang må du justere fårgasseren. (Eller hvis den går får høyt på turtall).

5. Når du har gjort det, er det bare å gi bånn spiker!!!

 

å hva er dyse opp..

 

dette tror jeg jeg må spørre noen jeg kjenner om så de kan hjelpe meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...