Petterboy95 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 hei jeg har tenkt å kjøpe moped eller Mc. Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøre veldig lange turer .er ikke super innterisert i kjøretøy. Hva bør jeg kjøpe. Er ikke villig til å betale masse penger . Å som jeg har hørt er det dyrt å kjøre opp til mc Bør jeg tenke på pengene og at jeg ikke skal ha den så lenge for det blir jo bil om noen år også. eller bør jeg tenke på at mc går fortere og er morsommere å kjøre. Hva har dere valgt? sett på disse to http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=28920358 Yamaha TZR 2010 modell 25 000 (Moped) http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=28741777 Yamaha YZF 2009 modell 34 900 ( lett MC) hva er positivt med mc som ikke moped har og omvendt Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hvis du ikke skal kjøre så lange turer, og har dårlig med tid, ville jeg gått for moped. Husk at lappen på lett fort kommer opp i 15 000 kroner, og ofte over dette. Synes du har valgt en utrolig tøff lett sykkel, men den er dog veldig dyr. På moped ville jeg gått for noe annet. TZR prøver å være noe den ikke er, men det er nå min mening. Er fult mulig og finne noe billigere på begge parter. Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Hvis du ikke skal kjøre så lange turer, og har dårlig med tid, ville jeg gått for moped. Husk at lappen på lett fort kommer opp i 15 000 kroner, og ofte over dette. Synes du har valgt en utrolig tøff lett sykkel, men den er dog veldig dyr. På moped ville jeg gått for noe annet. TZR prøver å være noe den ikke er, men det er nå min mening. Er fult mulig og finne noe billigere på begge parter. hva ville du valgt på moped, noen forslag ? og hva mente du med dårlig med tid. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Lett går en del fortere, er det jeg ville frem til. Har du skikkelig dårlig tid, og skal rekke skolen, er det kjipt og kjøre i 45 km/t Har du en travel hverdag, og trenger du trenger å komme deg fra A til Å kjapt, er kanskje lett veien og gå. Andre moped forslag: Derbi Senda Gilera SMT Yamaha DT Aprilia RX 50 Endret 5. juni 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Lett går en del fortere, er det jeg ville frem til. Har du skikkelig dårlig tid, og skal rekke skolen, er det kjipt og kjøre i 45 km/t Har du en travel hverdag, og trenger du trenger å komme deg fra A til Å kjapt, er kanskje lett veien og gå. Andre moped forslag: Derbi Senda Gilera SMT Yamaha DT Aprilia RX 50 har du kjørt opp? hva kjørte du opp til, hvilke av disse ville du valgt ? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Selv har jeg en splitter ny Gilera SMT. Og den vil jeg anbefale. Tok da lappen på moped. Eneste som er dumt med å kjøpe ny moped, er at du må kjøre den inn. Forferdelig kjedelig. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Sånn jeg ser det så er det egentlig lite vits å sløse masse penger for å få lett-lappen for å ha den i 2 år uten å ha tenkt å ta mellomtung/tung etterpå. Lett-lappen er dyrt i forhold til mopedlappen. (Skjønner vel egentlig ikke helt hva som er vitsen å bruke 25k på en nesten ny sykel heller, men hver sin smak.) Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Sånn jeg ser det så er det egentlig lite vits å sløse masse penger for å få lett-lappen for å ha den i 2 år uten å ha tenkt å ta mellomtung/tung etterpå. Lett-lappen er dyrt i forhold til mopedlappen. (Skjønner vel egentlig ikke helt hva som er vitsen å bruke 25k på en nesten ny sykel heller, men hver sin smak.) hei takk for tips, hvilken moped ville du ha valgt : ) Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Selv har jeg en splitter ny Gilera SMT. Og den vil jeg anbefale. Tok da lappen på moped. Eneste som er dumt med å kjøpe ny moped, er at du må kjøre den inn. Forferdelig kjedelig. kan du linke til en gilera SMT (brukt) til grei pris, 2009 eller 2010 modell , vet ikke helt hva prisen ligger på på disse. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Fordelen med sykkelen(e) du har sett på, Petterboy95, er at det er et gigantisk marked for dem. Folk elsker TZR og YZF. Går ikke en dag uten at jeg ser en av de syklene. Du vil ikke ha noe problem med og få solgt sykkelen, så lenge du ikke ødelegger den på noen måte En annen ting jeg vil nevne, er at du er litt tidlig ute. De er få sykler ute på Finn.no nå. Venter du til September eller Oktober, kommer syklene inn, for da skal folk selge den for vinteren, evt. overgang til noe annet. Da kan det hende du får en god pris også. Endret 5. juni 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Fordelen med sykkelen(e) du har sett på, Petterboy95, er at det er et gigantisk marked for dem. Folk elsker TZR og YZF. Går ikke en dag uten at jeg ser en av de syklene. Du vil ikke ha noe problem med og få solgt sykkelen, så lenge du ikke ødelegger den på noen måte En annen ting jeg vil nevne, er at du er litt tidlig ute. De er få sykler ute på Finn.no nå. Venter du til September eller Oktober, kommer syklene inn, for da skal folk selge den for vinteren, evt. overgang til noe annet. Da kan det hende du får en god pris også. klar over det ja : ) ska ikke kjøp enda , men greit å vær litt tidlig ut . for æ kan itj så my om mopeda og Mc, men viss du finner en brukt til grei pris på den sykkeln du hadd , tips mæ da Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Søkte opp Gilera SMT på Finn.no nå. Var vel bare 3 eller 4 sykler som var brukbare med tanke på årsmodell og pris, noe som er relativt lite. Endret 5. juni 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Sånn jeg ser det så er det egentlig lite vits å sløse masse penger for å få lett-lappen for å ha den i 2 år uten å ha tenkt å ta mellomtung/tung etterpå. Lett-lappen er dyrt i forhold til mopedlappen. (Skjønner vel egentlig ikke helt hva som er vitsen å bruke 25k på en nesten ny sykel heller, men hver sin smak.) hei takk for tips, hvilken moped ville du ha valgt : ) Nå har jeg ikke hørt så mye om alle modellene så jeg hadde en Suzuki SMX 20xx-modell og hadde aldri trøbbel med den, men som jeg har skjønt det så skal du kjøre orginalt? Da aner jeg ikke. SMX`en var ikke akkurat noen fartsmonster uten trim. 45 på flata uten trim, 70 med trimpotte. Nå skal jeg ikke oppfordre til å trimme mopeden hvis du velger det, men kjører du orginal moped går du lei etter 2 uker. DA er det kanskje en mulighet å ta lettlappen hvis du ønsker det. Det kommer jo helt ann på hvor sentralt du bor og hvor mye penger du vil legge i det. Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Bor i Trondheim. Nær byyn , butikken og skoler å trimming tror jeg ikke det blir noe av. Hva mener du vertical , gikk du lei fort. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg ER ganske lei. Må kjøre mopeden inn. Derfor må jeg kjøre ca. 100 mil uten trim. Har kjørt 70 mil nå. Er passe lei. Men nå bor ikke jeg se sentralt. Har nesten 1 mil til skolen. Så jeg "må" nesten ha litt trim på den. Du går lei av 45 km/t. Men du kan jo ta ut plomberingen? Dette er jo en enkel jobb, og bør vel gi deg 15-20 km/t til? Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 De som har kjørt opp til moped som ser dette: trimmet dere den . Ble dere lei fort? Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg ER ganske lei. Må kjøre mopeden inn. Derfor må jeg kjøre ca. 100 mil uten trim. Har kjørt 70 mil nå. Er passe lei. Men nå bor ikke jeg se sentralt. Har nesten 1 mil til skolen. Så jeg "må" nesten ha litt trim på den. Du går lei av 45 km/t. Men du kan jo ta ut plomberingen? Dette er jo en enkel jobb, og bør vel gi deg 15-20 km/t til? Tar han ut plombem så går det jo som trim. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Snakket med en i klassen her om dagen. Han har en CBR 125 lett-sykkel. Hans gjør ca. 130 km/t. Han sier han blir ganske lei han også. Han vil jo ha den til og gå fortere. Tror man på en måte blir lei alle hastigheter, men 45 km/t er vel værst. Lenke til kommentar
Petterboy95 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Hva er bot på å ta ut plomben og hvordan gjør mann det. vurderer det, mener fortsatt mc lapp er for dyrt for litt fart og spenning . Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hva er bot på å ta ut plomben og hvordan gjør mann det. vurderer det, mener fortsatt mc lapp er for dyrt for litt fart og spenning . Boten for trim er 4500kr hvis de ikke har endra det. Så det straffer seg.. Det fikk jeg kjenne på lommeboka.. Hvordan vet jeg ikke. Fikk med eget ekosanlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå