Gå til innhold

Tips til London-tur med familien?

Anbefalte innlegg

Hello!

Jeg og familien min skal snart på London tur. (Gleder meg)

Men er det noen som har vært der som har noe å anbefale som kan passe for hele familien. Yngste er 10 år.

Vi har allerede planlagt å dra på musicalen The Lion King, også skal vi til London Dungeon også skal vi gå langs themsen å dra opp i London eye :D

Men er det noen ideer til mer? Brae shopping plasser, resturanger, museum mm.

Please give me and my family some ideas!

Takk på forhånd!

(Ps. Vi reiser den 5. Juli)

## topic endret av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er massevis å se i London, Madame Tussauds er jo en slager for de fleste, London Zoo er en fin plass, Tower of London med kronjuvelene og sin sentrale plass i Englands historie er strengt tatt et must, men skal dere se kronjuvelene så møt opp styggtidlig da det er sinnsvakt lang kø der.

Harrods må man jo også innom. Jeg er litt usikker på dette men det er en gate som har skinnboder med billige skinnklær i motsatt ende av Hyde Park når du står ved Marble Arch. Altså ikke ved Marble Arch men andre enden av parken.

Er noen år siden jeg bodde i London så hukommelsen er ikke helt med. :blush:

Lenke til kommentar

"The Original Tour"-busstur rundt hele byen og båt-tur fra Westminister til Tower Pier/Greenwich Pier er å anbefale. Det er guidet tour rundt Tower of London som varer i ca 1 time, som jeg faktisk tok forrige søndag. Det regnet faktisk da så det var ingen køer, selv for kronjuvelene som var det mest interessante. De andre husene/mini-museumene rundt var kjipe.

Når det kommer til shopping anbefaler jeg Bond Street og Regent Street.

Av spiseplasser anbefaler jeg: Pollen St Social (min #1 favoritt), Bar Boulud, Koffman's, Barbecoa, Les Deux Salons, St. John, Hix Oyster & Chophouse

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

London Eye og musikal er gode valg for familier.

The Dungeon har jeg ikke prøvd selv, men etter det jeg har hørt kan den være tøff nok for enkelte 10-åringer. Velger en The Dungeon ser jeg ikke helt logikken i å ta med Madame Tussauds (et voksmuseum til)

Original Tours er også et bra alternativ, men kan muligens bli litt kjedelig om ikke tiåringen er over snittet god i engelsk. Et alternativ er London Duck Tours som kjører amfibium både til lands og til vanns (men ikke i luften med). En grei nok sigthsing, men ikke mer, men en flott opplevelse for ungene sier de som har prøvd det.

Hamleys og Forbidden Planet bør inneholde et og annet for først og fremst barn, men også voksne.

Museer: De finnes i haugevis. Det er egentlig bare å plukke. Vitenskap, Naturhistorie, Kriger, Kanalbåt, Egypt, etc. osv. ol. Det finnes vistnok et for hver dag i året.

Vil tro Naturhistorisk, med stor dinosaurutstilling eller Teknisk, med deltagelse og alt fra legeteknikk til hele fly, bør passe for en familie.

Diverse markeder. Husk at dette tar tid. Det er alltid noen som skal kikke litt til. Søk litt og plukk ut et som ser spennende ut.

Kanalbåt til Camden Lock Market - Det går båt fra Little Venice (gangavstand fra Paddington Station) langs Regents Park til Camden Lock Market. En rolig tur som anbefales, men muligens ikke det en vil gjøre første gang en er i London.

Tower of London: Kronjuveler og hauger av historie. Ta kronjuvelene først. Der blir det kø.

Omvisnging på Stadion: Alle de store klubbene tilbyr guidede omvisninger.

Greenwich: Obeservatorie, Nullmeridianen, landsby og marked. Anbefaler båt ned og bane opp igjen, samt Foot Tunnel under Thamesen. Dette er en heldagstur.

Dagsturer til diverse slott eller f.eks. Bath er også en mulighet.

Publunch hører med når en er i London. De fleste puber slipper inn mindreårige, men enkelte har rett og slett ikke løyve for dette. Fish & Chips er selvfølgelig standardretten for unger :-). MacDonalds ol. er kun en nødløsning på en slikt tur om jeg får bestemme......

Ikke bli så opphengt i Tuben at dere ikke bruker buss. Disse dekker det Tuben ikke dekker og gir en bedre utsikt. De samme dags-/ uke-kortene gjelder. Se forøvrig:http://www.tfl.gov.uk/

London har så mye å by på at det er umulig å få med seg alt (også alt i betydningen "alt som interesserer meg). Ta dere derfor god tid og ta heller en tur og tre til.

God Tur

StoreMy

PS

Jeg drar også til England 5. Juli, men ikke London denne gangen.

Det blir Oxford, Kanalbåt og Cornwall. Tre uker til ende

ds

inv_biggrin.gif

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...