Scroogey Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg har en gammel Luxman-forsterker og har tenkt til å investere i en ny LED-TV, antageligvis denne: http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=147304. Det jeg lurer på, er om det går an å koble gamle analoge signalkabler inn på denne TVen? Jeg vet de passer i RCA-inngangen til TVen, men vil dette fungere? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hvorfor skulle det ikke fungere ? Nye TV'er er fullt istand til å ta imot gamle analoge signaler, hvis ikke så hadde de fjernet RCA kontaktene. Det blir nok bilde, men neppe noe spesielt bra bilde. Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg snakker om lyd, ikke bilde. Grunnen til at jeg er usikker på om det fungerer er at RCA-inngangen er merket "RCA Lyd inn" i detaljbeskrivelsen. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Det er nok litt uklart hva du snakker om generelt. Jeg ser liksom ingen grunn til å koble analoge lyd-signaler ifra en forsterker til en TV, jeg ville heller koblet lyd-signalene ifra TV'n til forsterkeren slik at jeg fikk tv-lyden på skikkelige høytalere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå