kentyboy Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hei. Sitter her å lurer egentlig på hva jeg skal gjøre. Jeg fant ut 27 mai at jeg skulle bestille meg en ny laptop, valget falt da på den nye Dell XPS 15z. Den 30 mai fikk jeg bekreftelse på mail at den var under produksjon (under arbeid) Fredagen som var fikk jeg telefon fra india, der maskinen skal produseres. Han spurte meg med dårlig engelsk om hva de skulle gjøre med maskinen. De hadde ikke Norsk lisens på windows 7 home premium, tror jeg han sa. Han spurte om de skulle innstallere den engelske versjon. Jeg spurte han om de ikke kunne kjøre en windows 7 ultimate da kan man velge norsk språk. Men det kunne de ikke. Da sa jeg at de måtte bare innstallere den engelske versjonen.Så lurte jeg på om de hadde (norsk) tastatur med den makinen. Men han kunne ikke svare meg på det.Han klarte ikke å forstå meg, tror jeg. Uansett, jeg sa til han at han bare måtte kjøre på å ordne den maskinen. Etter jeg pratet med den indiske mannen, var jeg innom nettsiden til dell å så at bestillings ordren var kansellert. Da ringte jeg umiddelbart til dell i oslo for å spørre dem om de kunne forklare meg om hvorfor ordren var kansellert og om de kunne undersøke om det fulgte med (norsk) tastatur. Det skulle han gjøre. Dette var sånn ca 11 på formiddagen, å han lovte å ringe tilbake på mobilen min senere på dagen. Det gjorde han ikke. Jeg sendte en mail senere på ettermiddagen, da de hadde stengt support tlf kl 16.. Der har jeg enda ikke fått respons på mailen. Så det jeg lurer på er om dette er dårlig av dell og om hvordan jeg skal gripe fatt i dette videre. Legger litt info om hva jeg bestillte : XPS 15z : Config 2 Base 1 7.712,00 7.712,00 SR N0515Z02 1 SR Processor : 2nd Generation Intel Core i5-2410M(2.3GHz, 4Threads, 3MB cache) (1GB Graphics) 1 SR Display : 15.in FHD WLED True-Life (1920X1080) with 1.3 Mega Pixel Integrated Camera 1 SR Ship Accessory : EMEA1 Docs (ENG,ARA,DUT,GER,ITL,RUS) 1 SR Resource DVD : XPS 15z 1 SR Memory : 4GB (2X2GB) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 SR Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM) 1 SR Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive 1 SR Power Cord : European 250V 1 SR Power Supply : 90W AC Adapter 1 SR Battery : Primary 8-cell 56W/HR LI-ION 1 SR Carry Case : Not Included 1 SR Graphics : 1GB NVIDIA GeForce GT 525M Graphics Card with Optimus 1 SR Wireless : Europe Intel Centrino Advanced-N 6230 (2x2 b/g/+ Bluetooth Combo Card) 1 SR Keyboard : Internal Backlit Norwegian Qwerty Keyboard 1 SR Operating System : Norwegian Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT) 1 SR OS Media : Not Included 1 SR Software : Microsoft Office Starter: reduced-functionality Word & Excel w/ads. No PowerPoint or Outlook 1 SR Software : Datasafe Local 2.3 Basic 1 SR Software : Windows Live Så til slutt lurer jeg på om det er noen som har forslag til en annen laptop tilsvarende den maskinen.. MBP er utelukket Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Vet ikke om jeg er den rette til å svare på dette da jeg har hatt en helt utrolig god service fra Dell sin side når det gjelder min laptop, en Alienware M17x. Må da si at jeg har 24 timers hjemme service og det har de fulgt opp hver gang. Jeg må også si at jeg bor i Spania, og min M17x ble produsert i Shanghai, og kom direkte defra, med spansk tastur, spansk OS og det hele. Må dog si at jeg synes der er dårlig gjort av Dell å kansellere bestillingen din, og at du, uansett hvor laptopen blir produsert, bør få laptopen med alt det du bestilte. Du kan i verste fall ta kontakt med Forbruker rådet i Norge og høre hva de sier. Hvis du ikke mottar noe svar fra Dell i morgen, mandag, bør du ringe dem igjen og spørre hva som skjer og hvorfor den "indiske" fyren ikke kunne gi deg en god forklaring hvorfor du ikke får norsk OS og norsk tastatur, noe du har bestilt. At de i India ikke har norsk lisens er deres problem, ikke ditt. Du skal motta en Dell laptop med alt som du har bestilt, har ikke noe å si hvor i verden Dell produserer den XPS 15z maskinen. Det er bare å kjøre dem (Dell) hardt, de har forplikelse til å levere den maskinen du har bestilt. Lenke til kommentar
kentyboy Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Oppdatering : Jeg måtte ringe til dell for å ordne opp.. Fikk pratet med en hyggelig mann med navn bjørn hos dell kundeservice. Han fikk forklart meg greit hva som hadde skjedd å han lovte meg at han skulle følge opp med en ny bestilling på en ny maskin med norsk windows 7 operativsystem og han skulle ringe meg når den ble klar til produksjon. Det som har skjedd var at de har byttet ut den norske versjonen home premium 7 med norsk home premium 7 med service pack 1.. Uansett, han skulle ordne med noget ekstra for tort å svie Er nå fornøyd når de tar meg på alvor og at jeg slipper å ringe å mase for å ordne opp. Skal oppdatere etterhvert når jeg får vite mere Endret 7. juni 2011 av kentyboy Lenke til kommentar
kentyboy Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 oppdatering #2 : Da fikk jeg tlf fra Dell i dag og ble enig om en maskin med engelsk home premium. Er fornøyd med håndteringen fra dell sin side og nå er det egentlig bare å glede seg til ny maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå