Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Sær Acer 5920 (skjermkort gjør rare ting)

Anbefalte innlegg

Noen som har noen ideer om hva som kan være galt?

Tingen er som følger.

Maskinen er en gammel Acer 5920 som jeg har bytta skjermkort på. Fant et på nett til 25o kroner i utlandet og kortet funka faktisk fint.

Det kortet jeg satte i maskinen var egentlig et hakk mindre enn det som sto i originalt.

Det fungerte helt fint frem til for en stund siden hvor guttungen satt og spilt angry brids og skjermen gikk i svart men jeg hørte lyder fra maskinen.

Jeg skrudde opp og rikla på kortet og da funka det igjen...

Kan det da være at 1. det trenger et nytt lag kjølepasta? 2. det er et brudd på noen pins i sloten der kortet skal monteres? 3. kortet blir for varmt og spilling utgår?

Jeg har måttet "rette" på kortet et par ganger til etter det skjedde første gang og har da plagdes med å få lurt det på så bra at det ikke bare blir masse flimmer på skjermen og ingenting fungerer...

edit: ser nå at innlegget er ekstremt rotete, beklager det.

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne modellen var ekstremt utsatt for overoppheting med sitt Geforce 8600m GT.

Regner med du renset for gammel kjølepasta og hadde på ny da du skiftet brikke?

Hvilken brikke satt du i?

Har du tatt ut vifta og rensa for støv?

Det ble satt inn et GeForce 8400M GS.

Ja jeg rensa vekk det som var av gammel pasta og har vært nøye med å fjerne støv fra vifta jevnlig.

Skrudde maskinen på nå nettopp og den starta som normalt.

Brukte youtube en del i går og det gikk fint, regner med det ikke tyner skjermkortet så mye som spilling?

Lenke til kommentar

Det har jeg.

Det som er tingen er at kortet fungerer ved å ta det ut og sette det inn igjen. En litt noobish løsning på problemet som igjen bare behandler symptomet men det er nå slik jeg har fått det til å fungere :blush:

Lenke til kommentar

Nå blir jeg LITT flau, maskinen begynte å tulle igjen i stad og jeg tok av skjermkortet atter en gang...

Så da at en sådan kjølepad (finns det? Eller er det bare isolasjon) lå dobbelt på et hjørne slik at prosessoren ikke fikk full kontakt med kobberelemntet...

Maskinen virker ordentlig stabil nå, selv om jeg har kjørt Call of Duty på den... :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...