L-T Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hei. Går på universitet slik at det er sagt. Har et fag som har 3 eksamener, som alle utgjør 1 karakter på vitnemål. Alle karakterene stiller likt i karaktersettingen. Det jeg lurer på er: Har C på 2 av 3 delkarakter, hva skjer dersom jeg stryker på den siste? Stryker jeg hele faget, eller blir bare snittet dratt ned? Trenger noen som vet dette, ikke noen som spekulerer. Som sagt teller alle karakterene likt. Takk for seriøse svar. Lenke til kommentar
operg Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Det er universitetsavhengig og fagavhengig. På NTNU vet jeg at det er/var i hvert fall ett fag der du kan stå i faget selv om du stryker på slutteksamen hvis du fikk god nok uttelling på tidligere vurderinger, mens i de fleste fag må du stå på eksamen. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Noen som vet om man beholder beste karakter hvis man tar opp igjen et fag man har bestått i? Dvs, hvis man stryker, stryker man da i faget eller beholder man forrige ordinære eksamenskarakter? Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 På høyskolen jeg går på er det hvertfall sånn at hvis jeg får A på en semesteroppgave som teller 35% av karakteren, så må jeg fortsatt ha over 40% på eksamen isolert sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå