HOK Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Er grad dumt å spørre om og nå eller? Har man tenkt på en karriere i Forsvaret er det naturlig å spørre om gradssystemet. Jeg ser virkelig ikke problemet ditt. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Roedpunkt, hva er egentlig din stilling? Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 3 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) De har visst HV-ungdom her i Hønefoss også hører jeg. Kanskje en skulle meldt seg på der? EDIT: Var litt rundt på sidene til HV-Ungdomen nå. Makan til drittsider! Står jo ikke en eneste ting om hvor de aktuelle stedene man kan melde seg inn er? Endret 8. juni 2011 av Bordplate Lenke til kommentar
Smurph Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Du var sikkert inne på den uoffisielle siden. Du finner info om HVU her: http://forsvaret.no/om-forsvaret/avdelinger-i-forsvaret/heimevernet/heimevernets-ungdom/Sider/heimevernesungdommen.aspx Endret 8. juni 2011 av Smurph 1 Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Klart han blir irritert. Det virker som enkelte personer mener at hvis man spør om lønn enkelte steder i Forsvaret er man bare ute etter penger og derfor ikke burde komme inn. Vel, nå er det en gang slik at penger er en viktig del av samfunnet, enten man er sykepleier, biblotekar eller soldat. Det er klart lønn er en motivasjon. Det jeg tror Roedpunkt prøver å få fram er at hvis penger er motivasjonen vil det bli vanskelig å lykkes/trives i en slik jobb. Lønn alene er ikke motivasjon nok. Du skal tross alt holde på med arbeidsoppgavene dag ut og dag inn og da trenger man andre ting som motiverer. Derfor er Roedpunkts spørsmål betimelig nok. Han har også rett i at TS må skjerpe holdningen sin. Å svare slik som han gjør pga. et kritisk spørsmål blir ikke godt mottatt i forsvaret. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Klart, jeg ser hva du mener. Men det er ikke første gangen jeg har sett samme holdning til en som spør om lønn i Forsvaret. Det virker som enkelte mener man skal jobbe gratis. Hvis jeg skal inn i militæret igjen er lønn selvfølgelig en del av motivasjonen. Jeg må jo tenke fremover. Men jeg ser hva du mener med lønn som hovedmotivasjon. Og man vil nok finne jobber med mindre arbeidstid og mer lønn, om det virkelig er lønn som er motivasjonen. Lenke til kommentar
roedpunkt Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Men det er ikke første gangen jeg har sett samme holdning til en som spør om lønn i Forsvaret. Det har ikke falt deg inn at det er en grunn til det? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jo, jeg ser hvorfor folk spør om det. Men jeg ser også at det er en unødvendig holdning ovenfor de som er nysgjerrige på Forsvaret. Det er ikke galt i å bli motivert av lønn. Og om lønn er hovedmotivasjonen kan man, som tidligere nevnt, finne jobber som har både mindre arbeidstid og bedre lønn. Og, tenker man på en karriere i Forsvaret er spørsmål om lønn og grad helt klart relevant. Lenke til kommentar
Rica Johnsen Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) roedpunk vet du hva ære er?? det var derfor jeg sa det var over din forstand. vet du hvordan det er å se din beste venn og lærer dø!?! Endret 10. juni 2011 av Rica Johnsen Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 roedpunk vet du hva ære er?? det var derfor jeg sa det var over din forstand. vet du hvordan det er å se din beste venn og lærer dø!?! Hva skal det bety? Man svarer ikke sånn! Ta å meld deg ut av debatten du... 5 Lenke til kommentar
roedpunkt Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 roedpunk vet du hva ære er?? det var derfor jeg sa det var over din forstand. vet du hvordan det er å se din beste venn og lærer dø!?! Fin holdning du har... veldig voksent. Lykke til med karrieren din i FSK. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå