Gå til innhold

Spørsmål rundt spesialjeger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har visst HV-ungdom her i Hønefoss også hører jeg. Kanskje en skulle meldt seg på der? :hmm:

 

EDIT: Var litt rundt på sidene til HV-Ungdomen nå. Makan til drittsider! Står jo ikke en eneste ting om hvor de aktuelle stedene man kan melde seg inn er?

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Klart han blir irritert. Det virker som enkelte personer mener at hvis man spør om lønn enkelte steder i Forsvaret er man bare ute etter penger og derfor ikke burde komme inn. Vel, nå er det en gang slik at penger er en viktig del av samfunnet, enten man er sykepleier, biblotekar eller soldat. Det er klart lønn er en motivasjon.

Det jeg tror Roedpunkt prøver å få fram er at hvis penger er motivasjonen vil det bli vanskelig å lykkes/trives i en slik jobb. Lønn alene er ikke motivasjon nok. Du skal tross alt holde på med arbeidsoppgavene dag ut og dag inn og da trenger man andre ting som motiverer. Derfor er Roedpunkts spørsmål betimelig nok. Han har også rett i at TS må skjerpe holdningen sin. Å svare slik som han gjør pga. et kritisk spørsmål blir ikke godt mottatt i forsvaret.

Lenke til kommentar

Klart, jeg ser hva du mener. Men det er ikke første gangen jeg har sett samme holdning til en som spør om lønn i Forsvaret. Det virker som enkelte mener man skal jobbe gratis. Hvis jeg skal inn i militæret igjen er lønn selvfølgelig en del av motivasjonen. Jeg må jo tenke fremover. Men jeg ser hva du mener med lønn som hovedmotivasjon. Og man vil nok finne jobber med mindre arbeidstid og mer lønn, om det virkelig er lønn som er motivasjonen.

Lenke til kommentar

Jo, jeg ser hvorfor folk spør om det. Men jeg ser også at det er en unødvendig holdning ovenfor de som er nysgjerrige på Forsvaret. Det er ikke galt i å bli motivert av lønn. Og om lønn er hovedmotivasjonen kan man, som tidligere nevnt, finne jobber som har både mindre arbeidstid og bedre lønn.

 

Og, tenker man på en karriere i Forsvaret er spørsmål om lønn og grad helt klart relevant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...