Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

til telenor-folka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ingen av de andre konkurrentene til telenor har penger og nok erfaring til vedlikehold og drift av slike nett som Telenor har bygd opp, og Televerket i sin tid er faktisk da Telenor i dagens tid!!

Så jeg vil si meg veldig enig i at uten telenor ville vi ikke vært der vi er idag med mobilnett og adsl nett.. Det er ikke tull i det hele tatt...

TENK DERE OM!!!

Lurer på hvorfor alle disser telenor, hva skulle vi gjort om ikke telenor med sitt nettverk hadde vært her under all lynnedslagene vi har nå? vi hadde vært sjangseløse!! ingen konkurrenter har så BRA feilmelding som telenor, og på langt nær like seriøse og profesjonelle!!!

Tenk på den dere!!

Her er jeg litt uenig, selv om andre selskaper misslyktes i å lage egne nett, betyr ikke det at telenor er så mye bedre. ADSL er ikke så veldig gammelt i norge og det ville ikke vært noe større problem for andre å drifte nettet. Det er tross alt ikke bare Telenor som driver med dette, grunnen til at det har godt så bra for dem er at de allerede eide hele telefonnettet. Dette kunne et hvilket som helst annet teleselskap klart om de hadde gått inn for det.

Lenke til kommentar

Som mange sier her, hadde vi hatt både ADSL og mobil uten TELENOR. Det hadde da vært et annet selskap med monopol vi sikkert flamet hele tiden.

Men om tilbudet hadde vært det samme er usikkert. Kanskje hadde det andre selskapet vært latere, og vært tregere med adsl, eller kanskje det hadde vært bedre, og bygd mye mer fiber?? Hvem vet..

Men det alle må vite er at vi hadde hatt adsl uten TELENOR. Faktisk kunne vi hatt bedreverre med TELENOR, men med en annerledes ledelse. Faktisk kunne vi hatt verrebedre nettverk, om statsbudsjettet sa det. Hadde de gitt penger til utbygging av fiber, hadde flere hatt raskere internett.

Lenke til kommentar

Her er jeg litt uenig, selv om andre selskaper misslyktes i å lage egne nett, betyr ikke det at telenor er så mye bedre. ADSL er ikke så veldig gammelt i norge og det ville ikke vært noe større problem for andre å drifte nettet. Det er tross alt ikke bare Telenor som driver med dette, grunnen til at det har godt så bra for dem er at de allerede eide hele telefonnettet. Dette kunne et hvilket som helst annet teleselskap klart om de hadde gått inn for det.

Telenor har den store fordelen at de eier kobber inn til veggen vår. Derfor har de en enorm fordel i forhold til de andre, spesielt når de også har et kraftig stamnett for å knytte sammen xDSL (ADSL/SDSL) sentralene.

F.eks. NextGenTel/Catch må først søke om å få plassere ut utstyr i Telenors sentraler, deretter etter må de leie/bygge sambandslinjer for å knytte xDSL sentralene sammen. Til slutt må de be om å få leie telenors kobberlinjer til oss som kunder. Er ikke det et ledig par så må de få oss som kunder til å bestille et telefon abb, som de kan ta over etterpå, siden telenor ikke er pliktig til å bygge ut linjer for bredbånd kun for telefoni.

Lenke til kommentar

Telenor stinker... Enkelt og greit. Televerket var en OK bedrift, og det er en skam for Norge at Televerket ble privatisert -> Telenor. Maktmisbruk, trenering av utvikling og aktiv hemming av konkurranse i Norge.

Hadde det vært opp til Telenor så hadde vi alle fremdeles kjørt ISDN. xDSL har Telenor alltid motarbeidet, bortsett fra kanskje det siste året hvor de har skjønt at den ultra dumme ISDN satsingen var 10-15 år forsent ute. Milliard investering i dass. Håper de går konk snart.

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor alle disser telenor, hva skulle vi gjort om ikke telenor med sitt nettverk hadde vært her under all lynnedslagene vi har nå? vi hadde vært sjangseløse!! ingen konkurrenter har så BRA feilmelding som telenor, og på langt nær like seriøse og profesjonelle!!!

Tenk på den dere!!

Tror du kanskje burde lese litt her å se hvordan Telenor behandler kundede sine på landsbygda...

Lenke til kommentar

Hvis bare telenor ikke hadde fått telenettet. Synes staten skule eid nettet og kobberet mens Telenor kunne formidle tjenster. Tenk hvor mye mer konkuranse venlig det hadde vert. Sånn som det er nå må alle andre aktører inn på telenor sine vilkår.

Lenke til kommentar

DAMN... Der har telenor virkelig driti på draget ja. Synd det der med monopol og alt.. Slik er jo nesten dødelig for vanlige bedrifter, men telenor kan ta imot slike støyter gang på gang.

For min del skulle staten kjøpt sentraler og kobberet i veggen, for å få et friere merked, men ikke for all del ikke gjøre alt statlig.

Selv har jeg adsl 1/0.256 mpbs adsl, og er storfornøyd. Aldri, merk ALDRI hatt problemer med linja, har hatt den snart ett år nå, og har ingen planer om å skifte. Kanskje om NGT kommer da.. Charly eller Delta hadde vært fint igrunn.

Lenke til kommentar

Litt historikk ang. telenor.

1994, televerket blir statsaksjeselskap.

Slutten av 2000 telenor delprivatiseres og børsnoteres.

Klagene har haglet etter år 2000, ingen er lengre fornøyd med telenor.

Grunn? Tormod Hermansen (en veldig lite likt gammel AP politiker) sitter å styrer de ansatte til vanvidd. Et katastrofalt dårlig spil på børsen gjør noteringen til en flopp. Telenor bygger ut på Fornebu, må få dekt inn alle de pengene som forsvinner.

Har en onkel som jobber for Bravida, han har vært med å bygge ut og vedlikeholdt telenettet her i Norge siden han var 20 år og jobbet for televerket. Nå er det profittjegere som har overtatt hele smala, og i Bravida er det nå mindre enn 20% av den gamle televerk staben igjen.

Ikke kom her å si at Telenor har bygd ut telenettet i Norge.

Doofus

Lenke til kommentar

Hvorfor stenger ikke moderatorer innlegg med drittslenging mot Telenor?

Telenor stinker... Enkelt og greit.  

De hiver seg pussig nok på hylekoret

Jeg har lagt merke til at hver gang jeg sjekker nummeret mitt på ADSL sjekken, og jeg får JA!. Så ringer telefonen en stund etterpå, kan jeg ikke bestille selv eller?  

mvh  

Tor Henning Ueland  

Ansv red. Programmer.no

I dette forumet virker det som det er fredning av NGT.

Kan det ha noe med sponsing å gjøre?

Lenke til kommentar

Telenor stinker... Enkelt og greit.  

De hiver seg pussig nok på hylekoret

Jeg har lagt merke til at hver gang jeg sjekker nummeret mitt på ADSL sjekken, og jeg får JA!. Så ringer telefonen en stund etterpå, kan jeg ikke bestille selv eller?  

mvh  

Tor Henning Ueland  

Ansv red. Programmer.no

Ganske patetisk det der ja....

Men uansett, selvfølgelig er det mange som vil kjenne endringer, og på langt nær bare positive, når et firma går fra statlig styring til privatisering. Staten har jo hele tiden en stor pengebinge som det bare er å øse ut fra. Så lenge man har uendelig med penger er det ikke noen grunn til å effektivisere og kutte. Privatisering går utover langt flere enn bare kunder også. Hva med alle de som mister jobben sin pga. dette. Tror nok de har litt større problemer enn folk som sitter her og syter: "telenor er dritt etc." fordi jeg fikk ikke svar på support med en gang, linja var nede, er for dyrt, telefonselgere etc.

Men når det engang nå har blitt privatisert så må man bare ta det med alle de nødvendige onder det følger med seg. Man kan vel ikke vente seg at Telenor plutselig skal bli det første firma som bare gir blaffen i alt som heter inntjening og økonomiregler. Men det hadde jo vært kjempebra for kundene,i en liten stund hvertfall...

Men det er ikke bare fryd og gammen med statlig styring heller.

Trenger ikke gå lengre enn til Lånekassen for å se dette...

Lenke til kommentar
Dessuten må du tenke på hvor mange millioner Telenor har brukt for å legge kabler og telefon-nett tilgjengelig for folket.

De har sikkert brukt noen millioner, men du kan jo tenke deg verdien av det nettet de fikk servert på sølvfat av staten etter at statens telverk ble opphevet!. Telenor fikk hele norges telefoni-nett!! det er derfor de kan gjøre og hersker nesten som de vil! Jeg vil at staten skal eie linjene! og deretter leie de ut til operatører!

Lenke til kommentar

Ytringsfrihet??

Dersom du søker litt, så finn du nokre negative kommentarar om NGT og.

Men det er sikkert så enkelt at dei som har NGT ikkje har så mykje å

klage over.

Telenor hadde aldri kunne oppført seg slik som dei gjer utan å ha fått

den grunnleggjande infrastrukturen i gave frå staten.

Kva skjer når dei får konkurranse på tenestane?

Ei enkel løysing er då å skru opp prisen på det dei har monopol på.

Det same skjer no med nettleiga for straum. Einaste styringa her er at

nettselskapa får ei maks-grense på overskuddet.

Omlag slik er det for Telenor også.

Alle kostnader som kan ha noko med nettet å gjere kjem på nett-delen

av rekneskapet. Så bestemmer ein kva overskot ein vil ha, og set

prisen deretteter. Telenor er til og med så frekke at dei gir seg sjøve meir

overskot enn dei har lov til.

Dette må då vere ein draumesituasjon for ei privat bedrift.

Bent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...