leifi123 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hei! Har kjøpt meg en saga 20 sjekte med en bukh dv10, 10 hk diesel. Nå som jeg endelig har fått motoren til å gå etter ca 6 lapper i omkostninger, gikk den fint i ca 15 min, helt til jeg skulle legge meg til en på brygge. Da jeg bakket, satt giret fast, og ville ikke gå i verken fri eller fremover. Så mitt spørsmål bli dermed, er dette noe som ofte kan skje på disse motorene, eventuelt litt å fikse? Setter VELDIG pris på svar! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Ta å begynne med og kontrollere om overførings-vaieren faktisk klarer og sette gearkassen i riktig gear, har en liten misstanke av at vaieren/gearspaken er litt slakk/treg eller ødelagt. Endret 5. juni 2011 av Nautica Lenke til kommentar
leifi123 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Ta å begynne med og kontrollere om overførings-vaieren faktisk klarer og sette gearkassen i riktig gear, har en liten misstanke av at vaieren/gearspaken er litt slakk/treg eller ødelagt. Det var det første jeg sjekket, tok den av og den gikk utrolig lett, så kjente jeg på giret som gikk inn i motoren, det er her det står bom fast.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Har du sjekket oljenivået og om eventuell vanninntrengning/rust, det kan ha gjort at gearkassen står bom fast. Tror du må løsne kassen fra motoren og sjekke om den oppfører seg likedan da, hvis så er jeg redd for at du må du nok bytte lagrer i kassen. Lenke til kommentar
leifi123 Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 åhh... Høres veldig ut som en jobb jeg ikke har så veldig lyst på selv, må vel få noen som kan det til å kikke på det da.. Lenke til kommentar
leifi123 Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Viste seg at det bare var dårlig olje som gjorde at den hadde satt seg fast. var bare å dra til den slapp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå