Gå til innhold

[Løst] Gir på Bukh dv10

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg en saga 20 sjekte med en bukh dv10, 10 hk diesel. Nå som jeg endelig har fått motoren til å gå etter ca 6 lapper i omkostninger, gikk den fint i ca 15 min, helt til jeg skulle legge meg til en på brygge. Da jeg bakket, satt giret fast, og ville ikke gå i verken fri eller fremover. Så mitt spørsmål bli dermed, er dette noe som ofte kan skje på disse motorene, eventuelt litt å fikse? Setter VELDIG pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta å begynne med og kontrollere om overførings-vaieren faktisk klarer og sette gearkassen i riktig gear, har en liten misstanke av at vaieren/gearspaken er litt slakk/treg eller ødelagt.

Det var det første jeg sjekket, tok den av og den gikk utrolig lett, så kjente jeg på giret som gikk inn i motoren, det er her det står bom fast..

Lenke til kommentar

Har du sjekket oljenivået og om eventuell vanninntrengning/rust, det kan ha gjort at gearkassen står bom fast.

Tror du må løsne kassen fra motoren og sjekke om den oppfører seg likedan da, hvis så er jeg redd for at du må du nok bytte lagrer i kassen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...