HerrOptimist Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hei! Har en kjelleretasje med for dårlig ventilasjon. Det blir en del kondens. Jeg holder på å pusse opp kjelleretasjen, og ser i noen av vinduene at det er mye svart guffe på muren. Treverket er ikke påvirket. Hva kan dette sotet være for noe? Det er veldig vanskelig å vaske bort alt for det sitter sinnsykt godt. Er eneste muligheten å hakke vekk gammel mur og pusse på nytt? Legger ved et bilde. Lenke til kommentar
darket Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 svartsopp på mur? da må du kanskje rive muren og bygge nytt ja Lenke til kommentar
Khani Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Jeg synes dette nesten ser ut som svartmugg. Det bør fjernes hvis det er noen i huset med astma. Fordi muggen kan skape en helsefare. http://en.wikipedia.org/wiki/Mold_health_issues Her har du et bilde jeg fant på google: Endret 5. juni 2011 av Wilyes Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Det er ikke sot men sopp. Du bør behandle med soppdrepende middel, dere bør også forbedre luftsirkulasjonen i rommet så dere får bukt med kondensen som lager så gode forhold til slike organismer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå