bandreas Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hei Har lyst til å kjøpe meg en HD PVR Recorder av typen Hauppauge for bruk til PC. Jeg vil gjerne ta opp fra og lagre på samme PC. Det jeg lurer på er om dette fungerer bra, og om jeg eventuelt må bestille med noen overganger eller lignende for å få dette til å fungere. Har ingen erfaring med dette fra før av. Så skulle gjerne hatt litt hjelp rundt dette. I PC'n sitter et Radeon 6990 kort. Er det noen som har noen erfaring med dette og kunne tenkt seg å gi meg litt kjapp info om hva jeg trenger og bør gjøre? PVR Recorderen i linken er kun et eksempel. Forslag for andre (billigere ) taes imot med takk! På forhånd, takk for hjelpa! Lenke til kommentar
David_T Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hvorfor ikke bare bruke Fraps eller et annet recordings program? Lenke til kommentar
allymos Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 En slik HD recorder funker ikke på pc'er, med mindre du har en HD ut da.. da kan det kansje funke.. Men uannsett , disse HD PVR tingene koster mange tusen kroner... Bare skaff deg Fraps du Billig pluss at du kan få det i veldig bra kvalitet hvis du gjør alt riktig Det finnes tusenvis av guider som viser deg hvordan du får optimal kvalitet fra fraps Lenke til kommentar
David_T Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Om du skal recorde med fraps kan jeg anbefale: Shooter Recording (Cod, css osv osv) Full-size 59.94 FPS (eller mere, blir ikke dårligere, men større fil) Lagre videoene på en annen HDD en den du har installert OS i. MMORPG Recording (Wow, osv..) Full-size 29.94 FPS (funker også med mere, men er 29.94 FPS som er anbefalt til sånne spill.) Lagre videoene på en annen HDD en den du har installert OS i. Desktop Recordng: Full-size, eller det du måtte ønske å recorde selv. FPS er ikke så viktig her, tror alt vil funke greit. Lagre videoene på en annen HDD en den du har installert OS i. Om du gjør dette skal det funke bra, finnes også andre måter å få det til å gå bedre, men tviler på at du trenger det. Men om du gjør det google det, eller søk på youtube. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Grunnen til at jeg vil ha en opptaker istedet for å bruke program som Fraps o.l. er fordi jeg vil unngå preformance drop. Jeg skal nok kunne kjøre programmene i bakgrunnen uten problem, men når spill som Battlefield 3 kommer så blir det en annen bolle. Og jeg vet det går ann; så en video av det et sted. Og en slik opptaker kan brukes til tv/ps3 også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå