Gå til innhold

Ditt favoritt spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Final Fantasy VIII.

 

Jeg slutter aldri å forbløffe meg selv med hvor mye nytt jeg lærer ved hver eneste gjennomspilling. Nye historieelementær dukker opp hver gang, og jeg skjønner mer og mer av den kompliserte kjærlighetshistorien mellom Squall og Rinoa. Rett og slett verdens beste interaktive historie.

 

Lyden er helt utrolig, og jeg kan sitte i timesvis å bare høre på de magiske tonene til Nobuo Uematsu. Selv med spillet avslått er musikken bra, og jeg har bokstaveligtalt brukt hundrevis av timer på å høre OSTen om og om igjen. Flere låter gir meg fortsatt gåsehud, selv med spillet avslått. Jeg tenker på de episke oyeblikkene som har skjedd på skjermen med akuratt dènne låten i bakgrunnen.

 

Gameplayet blir aldri kjedelig. Det å mestre nye magier og teknikker når man går gjennom spillet er alltid gøy. Man gleder seg hele tiden til å lære nye ting. Kampene er varierte og morsomme, og man kan virkelig kjenne adrenalinet pumpe på boss-kamper.

 

Holderbarheten er utrolig, og spillet er like morsomt, hvis ikke enda morsommere, som den dag det kom ut for 7 år siden. Dessuten holder grafikken fortsatt mål om du ikke er så altfor kresen.

 

 

Alt i alt er det den fantastiske historien som driver Final Fantasy VIII fremover. Når spillet er gjennomført sitter jeg ofte i timesvis å tenker ut teorier om hva som egentlig skjedde, hvordan alt hang sammen. Jeg diskuterer det med kammeratene mine, og vi utveksler teorier. Dette gjelder ikke bare første gang man gjennomfører spillet. Men også den tredje, femte eller til og med nummer 20.

 

Final Fantasy VIII er som en god bok som aldri blir gammel. En historie som kommer til å fenge i evig tid. Spenning, krim, action og grøss, alt pakket inn i en humoristisk men alvorlig pakke. Men viktigst av alt er krig og kjærlighet, kanskje aller mest sistnevnte.

 

 

 

 

Dæven nå har jeg sittet lenge og skrevet. Jeg blir helt oppslukt av å skrive lovord om dette spillet.

Lenke til kommentar

Ninja Gaiden (Black). Beste actionspillet jeg noensinne har spilt.

 

Old-school vanskelighetsgrad, men du føler aldri at AI, fiender og lvl design er "cheap".

Tight kontroll gjør at det alltid er din egen feil at du dør. Runna det på "normal", er et stykke gjennom på "hard", og herrejemini ting blir utfordrende!

 

Har en av de mest bad-ass karakterene jeg har sett i et spill på en lang stund (mer at jeg ikke har spilt God of War ennå ;)). Når det for eksempel ruller ut en tank i andre enden av skjermen og Ryu i cut-scenen uten å nøle begynner å løpe rett MOT tank'en... vi snakker Chuck Norris-divisjonen når det gjelder hardhet. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...