Nerdiboy Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Hvordan lager jeg en MP3 spiller i VB6? Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Quote: On 2002-02-05 10:16, Nerdiboy skrev:Hvordan lager jeg en MP3 spiller i VB6? Dette er en selvmotsigelse - en som programmerer i Visual Basic har neppe nok kompetanse til å lage noe så komplisert, da ville vedkommende i utgangspunktet ikke brukt VB... Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Helt enig Bruk c++ eller kanskje Python! Sistnevnte er et ganske enkelt å lære seg! Husk å laste ned bruksanvisning på norsk fra nettet istede for å lese de som følger med (engelsk) Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Alle som har prøvd VB har vel prøvd å lage sin egen webbrowser ved hjelp av Internet Explorer komponenten. Fant hvertfall en produsent som lager komponenter for å spille av mp3, men det finnes sikkert flere hvis man leter mer. Kanskje også gratis sådanne. http://www.swiftsoft.de/activex.html Derimot, skal du implementere det hele fra bunnen av bruke C, C++, Assembler Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Hei. Om du besøker fx PlanetSourceCode.com så vil du finne diverse rutiner som lar deg spille av de fleste mediatyper inkludert *.mp3, samt hvordan få tak på *.mp3 filens ID3 tag. Det er ikke den største oppgaven å lage en spiller, men skal du ha alle funksjonene til Winamp, så bør du beregne en del extra tid. Lykke til. Lenke til kommentar
N3xUZ Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Lykke til! Er helvettes mye jobb det... Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-02-05 13:56, thomasolsen skrev:Helt enig Bruk c++ eller kanskje Python! Sistnevnte er et ganske enkelt å lære seg! Husk å laste ned bruksanvisning på norsk fra nettet istede for å lese de som følger med (engelsk) Hmmm. dette kan jeg ikke huske at jeg har skrevet.. kor flenk æ e.. hehe Lenke til kommentar
kim Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Du kan jo starte med å fikse på kildekoden til FreeAmp (open source), vet ikke om det er VB da men.. Lenke til kommentar
Nemis Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Det er ikke noe problem å lage en _MP3_ spiller i VB, men om man skal begynne å kopiere funksjoner som Winamp har, så anbefaler jeg et annet programmeringsspråk... For å spille av MP3 i VB trenger man kun Windows Media Player OCX'n og 2 linjer kode; - MediaPlayer1.FileName = "C:Fil.mp3" MediaPlayer1.Play - WMP OCX'n støtter alle format Windows Media Player 6.4 støtter. Skal man ha støtte for OGG Vorbis + + + anbefaler jeg fmod.dll... En dll som ofte bruker i 64k introer, PCDemoer osv. Den har også noe visulation greier (aldri satt meg inn i fmod). For å bruke den dll trengs kunnskaper rundt API... M'Kay...(håper alt ble riktig nuh) Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 Et lite spørsmål.. hva er poenget med å lage en Winamp-klon i VB når vi allerede har Winamp? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-13 20:35, Papirpose skrev:Et lite spørsmål.. hva er poenget med å lage en Winamp-klon i VB når vi allerede har Winamp? vere l337 kansje? eller så er det jo en fin øvelse for å komme inn i det å bruke mediaplayer i programmer(en mp3-avspiller(som ettervert fikk støtte for filmer også) var det 3. prosjektet jeg starta på, rett etter julekalender og klokke/uptime-teller ) Lenke til kommentar
magnus.exe Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Hvis du virkelig vil bruke VB kan du gå til -> http://www.vbexplorer.com/DirectX4VB/Tutor...MP3Playback.asp Her får du et eksempel på hvordan man kan spille av mp3 med DirectX8, istedenfor å måtte bruke Windows Media Player. Windows Media Player kan gi deg mange rare problemer hvis noen andre skal bruke programmet. Lykke til! Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 vere l337 kansje? eller så er det jo en fin øvelse for å komme inn i det å bruke mediaplayer i programmer(en mp3-avspiller(som ettervert fikk støtte for filmer også) var det 3. prosjektet jeg starta på, rett etter julekalender og klokke/uptime-teller ) hehe bare sånn at du veit det ;o) så er winamp 3.0 med video støtte Lenke til kommentar
phyxius Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg har laget d... det er ikke no problem og lage id3-tags playlist eller no annet sånn, D er heller ikke problem og få den til å spille video, bare bruk mediaplayer komponenten. Du finner eksempel på kode overalt på internett Lenke til kommentar
smetho Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Et lite spørsmål.. hva er poenget med å lage en Winamp-klon i VB når vi allerede har Winamp? For å lære? Tror ikke poenget hans er å lage noe nytt som skal revolusjonere verdenen, men vise til noe han selv har lagt. Når jeg setter meg ned og skal programmere noe så har sannsynligvis noen andre laget det samme bare mye bedre selv. Men det betyr ikke at jeg IKKE skal lage det! Go for it!! Lenke til kommentar
KriStang Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Det er ikke umulig å lage en Winamp-clon i VB, selv om du kanskje ville ha noen problemer med å få visualisations-tingen til å være rask nok siden VB er ikke akkurat er det raskeste programeringsspråket som fins. Du kan jo da lage visualisations i C++ og komplimere det til en DLL-fil. Lenke til kommentar
mb Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Det er ikke no problem med å lage en mp3 spiller i VB, det som er kiipt er dockinen winamp har.. det er verre... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Bruk Windows Media Player Kotrollen, eventuelt Direct X viss du vil vere litt mer avansert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå