Gå til innhold

Begynne å drikke kaffe


Anbefalte innlegg

Hvis det er koffein du vil ha, drikke cola eller burn. Ingen vits å begynne med en slik uvane. Men det kan være greit å lære seg å drikke kaffe, jeg tar meg ofte en kaffe ved selskaper og slikt men ser ikke noe grunn til å anbefale noen å drikke kaffe på regulært basis.

Ikke særlig smart å drikke Energi-drikker heller på regulær basis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller vær mann og tving det i deg til du liker det

 

This.

 

Jeg har en facebookfeed full av jenter som ser ut til å utelukkende definere seg selv utifra at de liker te og kjipe bøker (OBSOBS, humoristisk overdrivelse, men ja, jeg snakker om deg Jane Austen), og observerer daglig mennesker som prøver å fronte seg selv som "kaffeelskere" (aka, kakao med en dråpe kaffe).

 

Som en (sikkert barnslig :tease: ) reaksjon på dette, har jeg sverget at jeg ikke skal drikke kaffe før jeg drikker den like vart som natten. Og liker det.

 

Hehe, søstra mi er sånn. "Skal bare ut og kjøpe meg en kaffe", sier hun. Hva kjøper hun? Frapuccino. Masse is, masse melk og masse sjokolade. Og 3% kaffe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det er koffein du vil ha, drikke cola eller burn. Ingen vits å begynne med en slik uvane. Men det kan være greit å lære seg å drikke kaffe, jeg tar meg ofte en kaffe ved selskaper og slikt men ser ikke noe grunn til å anbefale noen å drikke kaffe på regulært basis.

Ikke særlig smart å drikke Energi-drikker heller på regulær basis.

Nei men det er ikke kaffe heller. Overdreven koffeinopptak er ikke bra for kroppen, være seg fra kaffe eller energidrikker.

Lenke til kommentar

Skal du lære deg å drikke kaffe så ikke hør på alle mulige tulletips om å blande den med melk, sukker o.l Hvis du gjør dette så lærer du deg bare å drikke vond kaffe, ikke kaffe. Det er min erfaring at de som tar denne ruta bruker veldig lang tid på å begynne å like ordentlig kaffe.

 

Skal du like kaffe så begynn å drikk små kopper med varm og god kaffe. Prøver du hjemme så sørg for å ha skikkelig utstyr og en god kaffetype. Kaffen smaker best når den er så varm at du nesten ikke klarer å drikke den. Drikk små kopper, eller halve kopper, dersom du sitter og drøyer vil kaffen bli lunken og bitter.

 

Drikker du en liten god kaffekopp etter måltider vil du begynne å like kaffe in no time. :)

Lenke til kommentar

Smakte kaffe på ordentlig første gang da jeg var 12 (cappucino) og begynte å drikke kaffe regelmessig da jeg var 13(kaffe mocca - Er kaffe med sjokolade i, og jo, det er faktisk er del kaffe i den hvis du kjøper det på de riktige stedene).

 

Har egentlig aldri likt svart kaffe noe særlig, men det er fordi den gjerne blir så jævla bitter, og svart kaffe man får kjøpt på automater smaker som regel bare dritt, rett og slett.

 

Forøvrig så eeelsker jeg Friele's fairtradekaffe. Den er ''fruktig, rund og frisk'', og istedet for å prøve å tvinge i meg kaffen så nyter jeg den faktisk.

Lenke til kommentar

Fairtrade er mote, ikke nødvendigvis kvalitet.

 

Jeg liker ikke svart kaffe til vanlig, men jeg liker frieles fairtrade, så det sier litt i det minste. Mote hadde jeg ingen peiling på at det var? :hmm:

 

Hvorvidt det å handle fairtrade er "mote" eller ikke er én sak, men kaffen er nå en gang helt vanlig kaffe - og blir følgelig ikke dårligere på noe vis av å fære fairtrade. Drikk fairtrade du! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man ikke liker kaffe ved første slurk ser ikke jeg poenget i å tvinge det ned. Er bare noe stort tull og slurpe nedpå kanne på kanne når man er på jobb. Ødelegger tenner, humør og søvnrytme.

 

du har altså ikke jobbet noe særlig innenfor IT ? :p kaffe er en helt klar nødvendighet

hvis nærmeste kaffe maskinen slutter å fungere der jeg jobber da skal du få se dårlig humør på folk, hvis de har kaffe så er humøret helt normalt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...