Gå til innhold

Hvordan er det med avgradering fra win7 til xp? (haster)

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal installere win7 på en gammel pc som er sikkert 5 år gammel. Spørsmålet mitt er når jeg installerer win7 og det fungerer ikke som det skal. hvordan er det å nedgradere til xp igjen? Trenger du en Old windows mappe eller ? Kan jeg bare sette inn xp cd og så installere windows xp tilbake? Når jeg installerer windows 7 med å ta inn cden sånn at den booter istendenfor en å installere fra skrivebordet, vil da funke og sette inn en xp cd og boote å få tilbake xp? eller må du nøtt å ha windows old mappe?

Det gikk litt fram og tilbake med skrivingen, men håper dere forstår.

Takk for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å gå ned fra 7 til XP går helt problemfritt om du reinstallerer hele systemet, altså at du installerer fra boot og ikke er innom OS

ok takk da tenger jeg ikke å bekymre meg med å ta tilbake fra boot. Takk !

Lenke til kommentar

å gå ned fra 7 til XP går helt problemfritt om du reinstallerer hele systemet, altså at du installerer fra boot og ikke er innom OS

Så du mener at det ikke er noe problem å nedgradere fra Win7 til XP?

Hva legger du i nedgradering? Om du tenker på muligheten til å beholde programmer og innstillinger fra Win7 til XP, vil ikke dette fungere.

At man kan legge inn XP på nytt på pcen stemmer jo, men det kunne du gjort uansett hvilket OS du har fra før.

Hverken oppgradering (der du beholder programmer og innstillinger) fra XP til Win7 eller nedgradering fra Win7 til XP fungerer.

Eneste måte er "clean install".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...