Danniiel Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hei, jeg har nå eit kjempe problem, trorjeg Plutselig so slo dataen seg av, så når jeg skal slå den på, så piper den i 1 sek, viftene starter så vidt så slutter den igjen:( hva er probleme ? og hva skal jeg gjør ? Takk for svar FORT Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Koble ut strømkabelen og åpne opp kabinettet ditt og sjekk følgende: Løst skjermkort? Løse minnemoduler? Løse strømkontakter til hovedkort? (det kan være flere enn én strømkontakt til hovedkortet) Om ingenting er løst, prøv å resette CMOS (ta ut batteri eller kortslutt pinnene ved siden av) Lykke til Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Her er da en kjapp video jeg tok med tlfen.. http://www.youtube.com/watch?v=9jK6Sc3rhgo Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Koble ut strømkabelen og åpne opp kabinettet ditt og sjekk følgende: Løst skjermkort? Løse minnemoduler? Løse strømkontakter til hovedkort? (det kan være flere enn én strømkontakt til hovedkortet) Om ingenting er løst, prøv å resette CMOS (ta ut batteri eller kortslutt pinnene ved siden av) Lykke til Sjekka alle kontaktene, men de dere batterie ? Hvor i faen er det?:o Er litt frustrert .... Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Virker som den kutter på strøm, siden den ikke fullfører pipinga si. Annen psu å prøve med ? eller bare dra ut masse greier som du ikke bruker som cdrom osv ? Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Virker som den kutter på strøm, siden den ikke fullfører pipinga si. Annen psu å prøve med ? eller bare dra ut masse greier som du ikke bruker som cdrom osv ? Den har jo gredd det helt til nå.. psuen er på 650 W så de skal ikke vere noe problem for den heller, bare plutseli så skjedde de der.... og nei, jeg har ikke en anna psu. Men kan ta ut cd rom, ene hardisken osv Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Den pipelyden kan virke som en feilmelding fra CMOS. Når maskinen fullfører egentesten (PowerOnSelfTest, POST - en test av minne, skjermkort, cpu og hovedkort) så pleier et KORT bipp å bekrefte dette (ingen regel, men en standard mange følger) Andre pip pleier å bety at noe grunnleggende har gått på tryne. Sjekk manualen til hovedkortet ditt for å finne ut hva de to korte pipene betyr. Det virker som om den prøver å fortelle deg noe Batteriet: Det er et klokkebatteri (ca som et kronestykke) på alle hovedkort. Dette kan du forsøke å ta ut. Det du da gjør er å resette bios-innstillingene dine til default og du får "rensket" litt opp i evt feil eller korrupte innstillinger som kan ha oppstått i CMOS-en. Du klarer å pirke ut batteriet om du har en kniv eller et lite skrujern. La det være ute i ca et halvt minutt. Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Virker som den kutter på strøm, siden den ikke fullfører pipinga si. Annen psu å prøve med ? eller bare dra ut masse greier som du ikke bruker som cdrom osv ? Den har jo gredd det helt til nå.. psuen er på 650 W så de skal ikke vere noe problem for den heller, bare plutseli så skjedde de der.... og nei, jeg har ikke en anna psu. Men kan ta ut cd rom, ene hardisken osv Nå har jeg gjort de. åde fortsetter..... Kan det vere HK ? :o Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Den pipelyden kan virke som en feilmelding fra CMOS. Når maskinen fullfører egentesten (PowerOnSelfTest, POST - en test av minne, skjermkort, cpu og hovedkort) så pleier et KORT bipp å bekrefte dette (ingen regel, men en standard mange følger) Andre pip pleier å bety at noe grunnleggende har gått på tryne. Sjekk manualen til hovedkortet ditt for å finne ut hva de to korte pipene betyr. Det virker som om den prøver å fortelle deg noe Batteriet: Det er et klokkebatteri (ca som et kronestykke) på alle hovedkort. Dette kan du forsøke å ta ut. Det du da gjør er å resette bios-innstillingene dine til default og du får "rensket" litt opp i evt feil eller korrupte innstillinger som kan ha oppstått i CMOS-en. Du klarer å pirke ut batteriet om du har en kniv eller et lite skrujern. La det være ute i ca et halvt minutt. Ok, men hvor er de batterie ? :o såg etter det,men såg ikke det? kan de være bak en ta skjermkorta mine ? eller bak cpu kjøleren ? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Står i manualen til hovedkortet Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hvor bor du i verden ? Siden du skriver såg, kanskje det er i nærheten tenkte jeg. Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Hvor bor du i verden ? Siden du skriver såg, kanskje det er i nærheten tenkte jeg. Ørsta Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Ta ut strømledningen, så tar du ut batteriet som er på hovedkortet. Hold nede power knapp i et minutt. Sett i strømmen, starter den nå? Om ikke, kan du prøve elimineringsmetoden. Da tar du ut alle ting maskien ikke trenger for å starte opp. Som cd-rom, ekstra harddisker, en ram brikke om du har to, et skjermkort om du har to osv. Strømforsyninger klarer ikke å gi den strømstyrken den gir når den er ny. Den vil bli svakere etter noen år Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Ta ut strømledningen, så tar du ut batteriet som er på hovedkortet. Hold nede power knapp i et minutt. Sett i strømmen, starter den nå? Om ikke, kan du prøve elimineringsmetoden. Da tar du ut alle ting maskien ikke trenger for å starte opp. Som cd-rom, ekstra harddisker, en ram brikke om du har to, et skjermkort om du har to osv. Strømforsyninger klarer ikke å gi den strømstyrken den gir når den er ny. Den vil bli svakere etter noen år Jeg skal gjør det imorga. er med min mor nå, og gidder ikke og drasse på ein data på 30 kg, Men om de første du skreiv ikke funker ? Tror du jeg må bytte ut strømforsyninga da ? Den er jo bare max 1,5 måne ?:o så de kan hende jeg må kjøpe ny strømforsyning ?... Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Kan være så mye som er defekt. Kan være hovedkortet, eller strømforskyningen. Det er de jeg tror mest på, den som jeg tror aller mest på er hovedkortet. Om det hadde vært cpu eller ram så hadde nok et rødt lys lyst på hk. Tror mest på defekt hk, men man har jo garrantier da. Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Kan være så mye som er defekt. Kan være hovedkortet, eller strømforskyningen. Det er de jeg tror mest på, den som jeg tror aller mest på er hovedkortet. Om det hadde vært cpu eller ram så hadde nok et rødt lys lyst på hk. Tror mest på defekt hk, men man har jo garrantier da. Da ringer jeg Dustinhome imorga, så sender jeg det inn så får di sjekka det, så sender jeg inn strømforsyninga til komplett så får di sjekka de Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Men om det er strømforsyningen ? Skal jeg da ta en på 850w ? Eller må jeg ha mer ?:o.... Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Da har jeg sett på de baterie, og de funka ikke... Så tok jeg meg ein tlf til komplett angående strømforsyninga. og med en gang jeg sa hva som hadde skjedd så spurte han meg om de var "Chieftec Nitro" strømforsyning, så det er vist noen problem me di der. Så han sender meg ein ny sa han. Så da får vi håpe de er den som er probleme, att jeg slipper og ta ut hovudkorte... Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Enda en grunn til at jeg er glad jeg klarte å selge unna min nitro psu.. Men da får du da håpe det er den da. Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Enda en grunn til at jeg er glad jeg klarte å selge unna min nitro psu.. Men da får du da håpe det er den da. Japp Er glad for att komplett har den service den har jeg, jeg har hatt eit microsoft x6 tastatur, så blei det ødelagt, så sende jeg en mail til komplett, og di sende meg ett heilt nytt tastatur Og de tastature var nesten 1 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå