Gå til innhold

Hvordan finne eier av trådløst nettverk ?

Anbefalte innlegg

Var for 2 timer siden på posten og hentet meg et nytt trådløst nettverkskort og en basestasjon. Jeg koblet opp rimelig kjapt uten å lese instruksjonene selvsagt, og alt bare virket supert... Plug and pray på sitt beste :-)

Problemet eller det :lol: var da jeg skulle teste itavisens speedometer for å sjekke at det var litt fart i sakene. Jeg sitter selv på en 720 linje fra BC og ble en smule overrasket da jeg kun fikk 356 kb/sek på testen 2 ganger på rad. Gikk ned i kjelleren igjen til hovedpcen og sjekket der, jovisst 738 kb/sek som alltid. Merkelig å mye man skulle miste på noen meter da ??? Okey går igang med å sjekke, drar ut alle kablene til basestasjonen, reistallerer drivere (syntes det var litt lavt med 58% signalstyrke når jeg bare var 15 meter fra basestasjon) Plutselig roper kjerringa fra stua det var en på msn som ville ha tak i meg. Ja særlig roper jeg tilbake har jo ikke engang basestasjonen på....kom å sjekk da din tulling fikk jeg til svar. Joda hun hadde rett hun... der var jeg logget på hos en annen kar/kvinnes trådløse nettverk. Synd han bare hadde halve linjehastigheten som meg.

Så nå kommer oppgaven dere må hjelpe meg å løse. Hvordan finner jeg eieren, har akkurat flyttet hit og kjenner ikke så mange av naboene, men jeg har spurt de nærmeste om noen vet om en som osv...Kan jeg f.eks bruke netsend å sende han en beskjed i trynet, eller blir det vanskelig ? Jeg har ip-adressa og den tilhører Telenor men de vet vel ikke hvem som har den ?

Hva skal jeg gjøre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan jo prøve deg først med net view, for å se hvem som er i nettverket.. da får du jo opp maskinnavnet der. og så netsend, så er det fult mulig du gir en nabo en grei overraskelse..

Evt prøve den lokale ip'n i en browser, mulig han har en webserver stående, kan fort finne info der.. andre ting er jo klart mulig, da det ikke ser ut til at han prioriterer sikkerthet særlig høyt, men er vel ikkke helt ok-løsninger..

Lenke til kommentar

Forsøkte net view men fant bare meg selv, han/hun er vel ikke på for øyeblikket, men har latt basestasjonen stå på.

Har gått litt rundt i terrenget med pc`en og funnet ut at det kun kan stå mellom 3-4 hus og alle ville overrasket meg om de hadde trådløst nettverk.

Takk for innspillet Goebbels !!

Lenke til kommentar

U lucky bastard :p jeg hadde holdt kjeft jeg.. har ikke ADSL i brakka enda, da jeg ikke har linje inn i leiligheten.. å få adsl der vil koste meg 2000 for installasjon og 1000 for linja :/ derfor har jeg drøya det litt.. men jeg har snappa opp svake signaler fra naboen, men han har kryptert med WEP .. kunne tenkt meg å prøvd å snike meg inn med et cracke-util, men det ser ut til at det kun finnes til linux i disse dager.. Er det noen som vet om andre utils enn netstumbler ? Bruker boingo på laptopen i dag.. men det finner jo bare basestasjonen, så lite hjelp i det.. :/

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å få satt opp mitt trådløse aksesspunkt, så jeg tenkte kanskje jeg skulle se over konfigurasjonene i routeren min som jeg er koblet i mellom. Det jeg ikke tenkte på var at jeg var jo koblet opp på naboens nettverk når jeg slo inn default ip til routeren og jaggu hadde jeg fått ny router også...Før hadde jeg 3com nå hadde jeg SMC må si jeg var litt fristet til å slå default passord også :lol: men torte ikke....

Hvis det er noen som er dyktige på dette med å kommunisere med aksesspunkter må dere gjerne titte her:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=134951

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...