Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når er det "greit" med voldtekt?


Anbefalte innlegg

Argumentasjonen bryter uansett sammen når Hippo prøver å lempe skylden over på butikkinnehaveren/voldtektsofferet.

 

"Risikoredusering".

 

Hørt om det? Også kalt risk management.

 

Ofte brukt, tja, for å forhindre at ting går galt. I nordsjøen, ved oppskyting av raketter, for å forhindre svinn i butikker, pikker i ufrivillige fitter...

 

Forskjellen er at en voldtekt skjer i relasjon mellom to mennesker, mens andre ulykker ikke nødvendigvis er det.

 

Lemper en skylden over på et barn som blir lokket med godteri, og så misbrukt? Nei.

 

Greit at jenter kan ta visse forhåndsregler, men det må gå en grense.

Endret av Antatra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argumentasjonen bryter uansett sammen når Hippo prøver å lempe skylden over på butikkinnehaveren/voldtektsofferet.

 

"Risikoredusering".

 

Hørt om det? Også kalt risk management.

 

Ofte brukt, tja, for å forhindre at ting går galt. I nordsjøen, ved oppskyting av raketter, for å forhindre svinn i butikker, pikker i ufrivillige fitter...

 

Nok en gang: Dette er feilaktig argumentasjon!

Lenke til kommentar

Lemper en skylden over på et barn som blir lokket med godteri, og så misbrukt? Nei.

 

Skal jeg late som om jeg er like smadra som enkelte andre, og nå hoppe villig på stauren av et billig poeng og spørre om du sammenligner kvinner med barn *HJUK HJUK HJUK*

 

Greit at jenter kan ta visse forhåndsregler, men det må gå en grense.

 

Der er vi helt enige. Men den grensa går et stykke lenger borte enn der vi har spikret opp plakaten "voldtekt er aldri greit", hvor folk sitter og messer dette dagen lang.

 

Å messe på det der har faktisk ingen praktisk verdi.

Endret av Hippocleides
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Risikoredusering".

 

Hørt om det? Også kalt risk management.

 

Ofte brukt, tja, for å forhindre at ting går galt. I nordsjøen, ved oppskyting av raketter, for å forhindre svinn i butikker, pikker i ufrivillige fitter...

Jepp, jeg bedriver det jevnlig selv, så lenge jeg anser risikoen som betydelig. Problemet, om man kan kalle det det, er at risikoen for å bli voldtatt på grunn av hva man har på seg ikke på noen måte er betydelig. Overfallsvoldtekter er uhyre sjeldne; i over nitti prosent av tilfellene er overgriperen en bekjent, venn, kjæreste eller et familiemedlem, og da spiller det ingen trille hvor man befinner seg eller hvordan man kler seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Risikoredusering".

 

Hørt om det? Også kalt risk management.

 

Ofte brukt, tja, for å forhindre at ting går galt. I nordsjøen, ved oppskyting av raketter, for å forhindre svinn i butikker, pikker i ufrivillige fitter...

Hvilke tiltak mener du jenter burde sette i gang for seg selv for å ikke bli voldtatt da?

Lenke til kommentar

Hvilke tiltak mener du jenter burde sette i gang for seg selv for å ikke bli voldtatt da?

 

Antar du snakker om voldtekt begått av ukjent overgrepsmann?

 

Da kan jeg komme mer tilbake til det over helgen, men jeg kan jo kjapt gi deg en grei artikkel her og nå: Advarer fulle jenter.

 

Helt kort tror jeg vel jenter kunne blitt litt flinkere til å ta vare på hverandre, og tenke seg litt om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke tiltak mener du jenter burde sette i gang for seg selv for å ikke bli voldtatt da?

 

Antar du snakker om voldtekt begått av ukjent overgrepsmann?

 

Da kan jeg komme mer tilbake til det over helgen, men jeg kan jo kjapt gi deg en grei artikkel her og nå: Advarer fulle jenter.

 

Helt kort tror jeg vel jenter kunne blitt litt flinkere til å ta vare på hverandre, og tenke seg litt om.

 

selvfølgelig bør man passe på, når risikoen er der. Men du synes ikke at noen mannfølk bør tenke seg om da? Heller gå hjem og runke eller prøve å finne seg ei jente på ordentlig vis, enn å voldta de?

Eller skal vi bare drite i holdningene til visse mannfolk,

og kun prøve å endre holdningene til visse jenter?

Lenke til kommentar

Lemper en skylden over på et barn som blir lokket med godteri, og så misbrukt? Nei.

 

Skal jeg late som om jeg er like smadra som enkelte andre, og nå hoppe villig på stauren av et billig poeng og spørre om du sammenligner kvinner med barn *HJUK HJUK HJUK*

 

Greit at jenter kan ta visse forhåndsregler, men det må gå en grense.

 

Der er vi helt enige. Men den grensa går et stykke lenger borte enn der vi har spikret opp plakaten "voldtekt er aldri greit", hvor folk sitter og messer dette dagen lang.

 

Å messe på det der har faktisk ingen praktisk verdi.

 

Det er ganske enkelt å si at voldtekt aldri er greit. Da definisjonen voldtekt er ganske klart definert, og er noe som ikke tillates.

 

Om en vil si at "en type" voldtekt er greit, kan en ikke kalle det voldtekt.

 

Får å prøve meg på et annet billig poeng;

 

Jeg tror denne grensen, som vi er enige at må settes et sted, hadde vært flyttet vesentlig hvis det var snakk om homofile gutter som sprang rundt på byen og voldtok drita gutter. Er fult klar over forskjellen her, da den ene gutten nok er heterofil og den andre homofil, mens mellom gutt/jente er begge heterofile. Derav billig poeng.

 

Likevel, jeg tror dette har noe å gjøre med at det er kvinnen som er offeret her, og det er til tider helt greit for enkelte menn. Og siden menn har den posisjonen de har i samfunnet, gjør det at voldtekt i noen tilfeller "aksepteres".

Lenke til kommentar

Jeg mener det må være mulig å holde to tanker i hodet på samme tid.

 

Give this man a cigar.

 

Endelig en som har fatta det.

 

EDIT:

Forøvrig er det interessant å se dessert-generasjonen i fri dressur, og høre hvordan de erstatter egen tenkning med doktriner som dem har forstått at alle må være enige om og så er det greit er det noe bra på TV dah

 

Sancta Simplicitas.

Endret av Hippocleides
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antar du snakker om voldtekt begått av ukjent overgrepsmann?

Nei. Du har jo presisert at det kun er en liten prosentdel av voldtektene. Jeg tenker på voldtekt generelt. Du har jo skrevet at i noen tilfeller kan voldtekt være helt greit.

Hvilke tilfeller er det du snakker om da? Og hvilke tiltak skal en jente sette i gang for seg selv for at voldtekt aldri skal være greit?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, selv om jeg ikke takker nei til en sigar, tror jeg ikke du bør klappe for tidlig ;) Jeg stiller meg bak doktrinen om at voldtekt aldri er greit da en persons handling, i siste ende, alltid er personens eget ansvar. Men som sagt mener jeg ikke at dette rettferdiggjør uansvarlig atferd hvor en utsetter seg for en betydelig risiko hvis eksistens er åpenbar for alle.

Lenke til kommentar

Og hvilke tiltak skal en jente sette i gang for seg selv for at voldtekt aldri skal være greit?

 

Tror kanskje du bør lese tråden.

 

Hint:

Poenget er ikke hvilke tiltak en jente skal sette igang for seg selv for at noen løker skal sitte i all sin selvfornøydhet og messe på en utslitt, frynsete frase fremmet av feminister med fucka formål, poenget er... hold deg fast... hvilke "tiltak en jente kan sette igang FOR SEG SELV for ikke å bli voldtatt / redusere risikoen enormt".

 

Jeg stiller meg bak doktrinen om at voldtekt aldri er greit da en persons handling, i siste ende, alltid er personens eget ansvar.

 

Vanskelig å trenge igjennom, sant det.

Av og til har jeg følelsen av at jeg står som en tulling med slitt suppeskje, og skal forsøke meg på å komme igjennom armert betong.

 

Hvilken person?

Endret av Hippocleides
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror kanskje du bør lese tråden.

 

Hint:

Poenget er ikke hvilke tiltak en jente skal sette igang for seg selv for at noen løker skal sitte i all sin selvfornøydhet og messe på en utslitt, frynsete frase fremmet av feminister med fucka formål, poenget er... hold deg fast... hvilke "tiltak en jente kan sette igang FOR SEG SELV for ikke å bli voldtatt / redusere risikoen enormt".

Så voldtekt er alltid greit?

Tror ikke helt du fattet spørsmålet mitt, for det er akkurat dette jeg spørs om: Hvilke tiltak skal en jente sett i gang for seg selv for å ikke bli voldtatt? Eller, om hun blir voldtatt, får din anerkjennelse på at "Nei, den voldtekten var ikke godtatt".

 

Og nei, ikke bare ifht. overfallsvoldtekter, men voldtekter generelt.

 

 

Basically. For deg, hva gjør en voldtekt uakseptabel, og hva gjør at den er "helt ok"?

Lenke til kommentar

poenget er... hold deg fast... hvilke "tiltak en jente kan sette igang FOR SEG SELV for ikke å bli voldtatt / redusere risikoen enormt".

Så voldtekt er alltid greit?

 

Og akkurat DER har vi betongen.

 

Hvilke tiltak skal en jente sett i gang for seg selv for å ikke bli voldtatt?

Les artikkelen jeg gav deg og så kommer jeg mer tilbake til det over helga SLIK SOM JEG SA.

 

For deg, hva gjør en voldtekt uakseptabel, og hva gjør at den er "helt ok"?

 

En voldtekt er uakseptabel hvis det ikke er akseptabelt som en norm i samfunnet.

 

Men jeg skjønner ikke hva poenget ditt med spørsmålet er, all den tid voldtekten skjer anyway, så min eller din godkjennelse kan jo gå og suge seg selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke hippo deltar i debatten på helt samme premisser som vi andre...

 

Nei for jeg er grusom, serru.

 

Og så har jeg lite til overs for påprakka, praktisk patetiske paroler som ikke bidrar til å løse problemet.

 

Jeg får et bilde på netthinna mi av en voldtektsforbryter som står som Bart Simpson i intro'en til Simpsons og skriver på tavla "voldtekt er aldri greit".

 

Og da blir jeg litt irritert over den grenseløse, imbisille stupiditen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...