Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når er det "greit" med voldtekt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, jenter er som kontainere; hvis de ikke dekker seg til så blir de fylt opp? Og egentlig, hvis de innerst inne virkelig ikke vil bli voldtatt, så burde de ha på seg burka? Hvis ikke så ber de jo naturligvis om det?

 

edit: For mennene/guttene kan jo ikke noe for det. De har jo bare altfor sterke drifter. Og. "Sånt skjer"?

 

Det er et gigantisk tankekors at debatten om voldtekt har blitt kuppet av en gruppe som fremstiller det hele som at menn har et problem, et holdningsproblem, og derav i overført betydning: menn ER et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, voldtektsmenn har et problem, og du bidrar ikke akkurat til å hjelpe situasjonen.

 

Ok, ditt geni.

 

Fortell meg hvordan din stadfestning av "voldtektsmenn har et problem", hjelper bedre på å løse problemet som er "jenter blir voldtatt" enn min løsning "jenter kan ta ansvar for å unngå situasjoner hvor dem kan risikere å bli voldtatt"?

 

Ble det for mange ord for deg?

 

Forøvrig: Jo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et gigantisk tankekors at debatten om voldtekt har blitt kuppet av en gruppe som fremstiller det hele som at menn har et problem, et holdningsproblem, og derav i overført betydning: menn ER et problem.

Ikke mine ord.

 

Sånt skjer av og til. Når vi drikker for mye og blir fulle hender det at vi overfaller dem, men hvis vi ikke drikker, angriper vi ikke kvinner - men respekterer dem, sier senegaleseren på noe gebrokkent engelsk.

Link.

 

Det er 'idiotisk' å leke med en slik sterk drift. Det er når lysten har tatt overhånd de fleste gjør voldtekt. Man kan jo kalle det en sykdom, men jeg velger å kalle det drift - så sterk er denne driften at endel kobler ut normale sanser og fornuft til fordel for driften.

 

Jeg unnskylder ikke voldtekt og det er ingen unnskyldninger for å begå et slikt overtramp. Men man bør heller ikke leke med ilden - da kan man bli brent dessverre.

Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke å løse voldtektsproblemet, det er ikke min jobb.

 

HURRAH SÅ KOS DET ER MED BILLIG, BILLIG PK-FORDØMMELSE

 

NOK EN DAG ER REDDET

 

FORDI JEG TAR AVSTAND

 

JEG ER KUL

 

OG FITTEPISKET

 

 

Ikke mine ord.

 

Nei, er det noe du sier, da?

 

Hvorfor er det slik et fokus på "overfallsvoldtekt" - hva nå i heiteste det betyr - når voldtekt begått av ukjent overgriper utgjør kun noen få prosent?

 

Snodig det der.

 

Lavt-hengende frukt for folk med en agenda, eller bare enkelt å piske opp hysteri rundt for folk med en agenda?

 

You be the judge.

Endret av Hippocleides
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva i alle dager skjer her'a...?? :!:

 

Alternative synspunkter blir presentert, revidert, og kanskje muligens også integrert. :hmm:

Poenget med uttalelsen min var ikke ett direkte spørsmål om hva som faktisk skjer her, for det kan jeg fint lese selv, men den var ment som en stort-riste-på-hodet moment.

 

Trodde det var ganske opplagt...

Lenke til kommentar

Trodde det var ganske opplagt...

 

Omtrent det festligste i denne verden, er ting som folk regner som "opplagt". Ting som alle er enige om.

Dem vet ikke hvorfor, eller hvilken hensikt det har, men dem har fått med seg at det er veldig viktig å være enige om det.

 

Herunder: "Voldtekt er aldri greit".

 

Å ja, sier dere det?

 

JA MEN DA SKJER JO IKKE VOLDTEKT DA PROBLEM LØST GOD MIDDAG

 

Mulig det har vert noe galt med driftene mine opp gjennom tidene, men personlig tenner jeg ikke særlig på halvnakne fulle jenter på byen. Pent å se på, men ikke noe jeg vil ha med meg hjem :!:

 

DING DING DING, VI HAR *EN* MANN SOM HEVDER HAN IKKE ER INTERESSERT I VOLDTEKT HAR VI FLERE

 

VI SKAL LAGE ET REGISTER SKJØNNER DERE

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel foskjell på et ironisk svar på ett forum og voldtektsdebatten eller?

 

Du drar noen merkelige paraleller her synes jeg...

 

Jeg ser på meg selv som ganske normal når det kommer til synes på jenter og voldtektsdebatten, og folk som vil spekulere i samt finne unskyldninger for å kunne voldta det motsatte kjønn uten at man burde bli straffet sier nok om personen til at jeg ikke vil ha noe med dem å gjøre.

 

Jeg har sagt flere ganger at slik oppførsel fra jenter ikke er godtatt fra min side, og selv politiet liker nok ikke måten mange av jentene oppfører seg på i dag, men det kan man svært lite gjøre med, da det ikke finnes noen lov om hvordan man bør kle seg i Norge.

 

Diskusjonen her burde kanskje gått på hvordan lage en lov som forhindrer sprengkåte fulle gutter/menn å falle for det motsatte kjønn? Hvordan skulle en slik lov lyde i praksis?

 

Er med på en slik lov jeg, men vi kan jo ikke akkurat forby jenter å kle seg som dem vil i Norge, eller kan vi det?

Lenke til kommentar

Diskusjonen her burde kanskje gått på hvordan lage en lov som forhindrer sprengkåte fulle gutter/menn å falle for det motsatte kjønn? Hvordan skulle en slik lov lyde i praksis?

 

Er med på en slik lov jeg, men vi kan jo ikke akkurat forby jenter å kle seg som dem vil i Norge, eller kan vi det?

 

Neida, men nå er det vel flere ting som i kombinasjon gjør at jenter kan oppleve voldtekt.

 

Dette begynner vel folk å bli oppmerksomme på.

 

Og det der med å kle seg i kort skjørt, utringning og nettingstrømper og rave alene hjem full, det finnes det riktignok ingen lov mot.

 

Men det er heller ikke poenget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fordi det IKKE ER ULOVLIG! Det er heller ikke en implisitt aksept av voldtekt.

 

Du er en grusom person.

 

Lol.

 

Problemet er ikke at menn voldtar.

 

Hvorfor?

 

Fordi det kan man ikke gjøre noe med.

 

Problemet er at DU blir voldtatt.

 

Hvorfor?

 

Fordi DU har satt deg selv i en sårbar situasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...